Ridstövlar

nightcrawler

Trådstartare
Jag behöver snart inhandla nya ridstövlar då mina håller på att ge upp. Men jag vet inte vad jag ska ha för några. Dom ska vara mjuka och gärna finnas i brunt. Får inte kosta mer än 3000, helst mindre. Funderar på MH men vet inte om jag vågar då jag har hört att dom har fått sämre hållbarhet. Just nu har jag Bocaj och skulle gärna ta ett par nya likadana fast brun eller deras andra modell, men det verkar hopplöst att få tag i. I alla fall i min storlek. Så vad har ni för förslag?
 
Max 3000 är svårt om du vill ha någon slags kvalitet. Men kanske kan hitta typ Petrie eller Cavallo på rea?
 
Cavallo Linus är nog det närmsta du kommer om du inte väljer några av MHs billigare modeller. Jag har ett par bruna som använts typ en gång i veckan i ett år, inget slitage eller konstiga veck. Mjuka med resår längs med nästan hela dragkedjan. Bra kvalitet! Jag köpte mina billigt för halva priset, har sett dem med rea lite här och var så leta lite så kommer du nog ner under 3000.
 
Cavallo Linus är nog det närmsta du kommer om du inte väljer några av MHs billigare modeller. Jag har ett par bruna som använts typ en gång i veckan i ett år, inget slitage eller konstiga veck. Mjuka med resår längs med nästan hela dragkedjan. Bra kvalitet! Jag köpte mina billigt för halva priset, har sett dem med rea lite här och var så leta lite så kommer du nog ner under 3000.
Ska absolut kika på detta :)
 
Nu är jag inget fan av mjuka stövlar, så mina tips är kanske helt åt skogen :angel: annars kan man alltid få stövlarna att mjukna med t.ex. lädertvål, olja och läderbalsam.

Horze har en del rea på sitt stövelsortiment. Kanske värt att kolla upp? Jag har dock ingen aning om hur kvalitén är :angel:
 

Liknande trådar

Utrustning Är det någon som har ett par stövlar av den här modellen som kan berätta om de är nöjda eller inte? Jag har gått ner en del i vikt de...
Svar
3
· Visningar
688
Senast: Ketrawzc
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 092
Senast: Skjøldur
·
Utrustning Jag ska nu köpa ett par nya ridstövlar och eftersom jag ej haft några sen tidigare så är det lite svårt att veta hur dem ska sitta och...
Svar
1
· Visningar
940
Senast: Piaff
·
Utrustning Hej! Jag letar nu efter ridstövlar och behöver hjälp! :) Det lutar mot ett par bruna men har inte riktigt bestämt mig än. Jag ska både...
Svar
2
· Visningar
1 035
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp