Bra sadel till häst med Passier?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Mildis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 15
  • Visningar Visningar 1 127
M

Mildis

Hej!

Jag letar efter en sadel som skulle kunna passa min häst som nu har en passier och den ligger bra, saken är att jag inte tycker om den? Har ni några tips om vad som skulle kunna passa? Jag har funderat på en Prestige Golden star men är inte säker...

Han ser ut såhär i ryggen...
i241084743_90643.jpg
i241413996_51825.jpg

i255165111_45862.jpg

// Matilda

Sv: Bra sadel till häst med Passier?

*puttar*

det har varit inne 15 stycken och kollat, men ingen har skrivit? ...

Prestige är inget alternativ iaf, han behöver en rak sadel. Typ Crown, Albion, Globus mf.

okej :) vad bra, blev lite misstänksam eftersom att jag bara hitta en modell och jag tror jag skulle behöva en rakare bom... jag ska kolla upp det direkt :)

morris and nolan är också rakare i modellen. och väldigt trevliga att rida i (iaf dressyrmodellerna)

Eeh? Tycker faktiskt inte att hästen ser ut att ha speciellt rak rygg på bilderna. Tror absolut att du kan prova prestige.

Eeh? Tycker faktiskt inte att hästen ser ut att ha speciellt rak rygg på bilderna. Tror absolut att du kan prova prestige.

okej, min kompis har en Prestige som jag skulle få prova så jag får väl se..

I så fall med Latexpaneler. Men tror inte vidderna räcker heller... De vanliga modellerna blir alldeles för svängda.

Vad tror ni skulle passa min häst bäst? Tänkte att jag kan ju kolla upp en sådan sadel och sedan prova, bara att jag vet inte vad jag ska prova :smirk:

Ska få prova min kompis prestige golden star...

I så fall med Latexpaneler. Men tror inte vidderna räcker heller... De vanliga modellerna blir alldeles för svängda.

Ehh, va? Det är vanligast med latexpaneler på prestige, och de är mer svängda än de prestige som finns med ullstoppning, om det är det du menar är vanliga modeller...

Inte av de modeller jag tittat på.. Du kanske menar rundbossor?

Mildis Finns ju Prestige med antingen latexpaneler eller ullstoppade bossor.

ok, vilken modell tänker du då på som har latexpaneler och är rakare än de andra? Bara lite nyfiken...

Jag har nu pratat med min kompis och tycker att jag ska satsa på antingen en Globus, Jacson, Morris och Nolan, Bates, Phfiff, Kentaur (Eldorado) eller en Stübben.

Liknande trådar

Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
559
Senast: warg
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
643
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 272
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på... 2
Svar
22
· Visningar
1 674
Senast: morgaine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka