Bra skaljacka

Wysiwyg

Trådstartare
Är på jakt efter en bra skaljacka för flera år framåt. Bor i norra Sverige så använder min nuvarande skaljacka jättemycket, typ hela året. Har haft en från didrikson i flera år som fungerar men den börjar se lite trött ut nu efter 4 år.

Tänkte investera i en jacka av god kvalitet men vet inte riktigt vad jag ska köpa. Har varit supernöjd med mina fjällrävenjackor som jag haft i 8 år. De är superfräscha fast jag tvättat dem massor och inte riktigt skött dem. Har kikat på Keb skaljacka från fjällräven och jag skulle säkert bli jättenöjd men blir lite snål nu när det är dags. :D

Är det någon som har en jacka från revolutionary race? Hur är de i kvaliteten? Eller något annat bra tips på bra jacka som kommer hålla länge?
 
Jag älskar min jacka från Revolution Race!!! Jätteskön, perfekta fickor, bra huva, välgjord... Det har allt. Jag köpte min på rea och fick inte den färg jag ville ha men det kvittar, jag är SÅ nöjd med den!

Annars gillar jag också Didrikssons, men upplever att deras jackor ofta är lite tunga. Den från RR är jättelätt, men då får man ju ha nåt varmt under också.
 
Jag framhåller ofta bra arbetskläder som mer prisvärda än flashiga och modeanpassade plagg från rid- och sportklädesbranchen. Även här; den bästa skaljacka jag haft är från Fristads. Den har vettig skärning och ärmlängd för att röra sig i, bra fickor mm, bra huva, och kostar typ 1300 kr. Om man inte köper den på Granngården i Ullared för 295 som jag gjorde.
 
Jag framhåller ofta bra arbetskläder som mer prisvärda än flashiga och modeanpassade plagg från rid- och sportklädesbranchen. Även här; den bästa skaljacka jag haft är från Fristads. Den har vettig skärning och ärmlängd för att röra sig i, bra fickor mm, bra huva, och kostar typ 1300 kr. Om man inte köper den på Granngården i Ullared för 295 som jag gjorde.
Ullared Lantmän?
Jag håller med där. Jag har en skaljacka från Fristads som ny i butik skulle kostat över 5000 kr, köpte den på Ullared Lantmän för 600-någonting. Det är genuina grejer bara det att produkterna är andrasorteringar och saknar något eller har någon liten defekt som gör att de inte går igenom kvalitetskontrollen, tex att någon ficka kanske är lite felsydd eller det är något spänne eller knapp som är på fel håll. Fortfarande samma material och samma egenskaper. Har även en vinterjacka därifrån som saknar handledsvärmare/muddar i ärmarna som den egentligen ska ha, funkar perfekt ändå.

Vill man ha kvlitetsgrejer så kan jag verkligen rekommendera att kolla där.
 
Jag har en från haglöfs som går på sista refrängen som jag älskat! Har använt den nästan året runt i säkert sju-åtta år, dragkedjan på höger ficka gav upp för nått år sedan och nu har vanliga dragkedjan börjat ge vika, tyvärr.
 
Har en från revolution race, är sådär nöjd med den... Tror modellen heter Hyper jacket, är den med stretch nedtill. Tycker den är lite konstig i halsen, ”kragen” är väldigt stor och det blåser alltid in oavsett hur mycket man snörper åt. Tejpningen av sömmarna har släppt på insidan på många sömmar. Nu är den visserligen kanske 3 år gammal, men den är inte använd sååå mycket, därav det känns lite trist...

Däremot så håller den tätt bra, både vatten och vind. Den dagen det är dags för en ny så vet jag inte om jag skulle våga mig på en till från RR, eller om jag skulle kollat på annat märke.
 
Jag älskar min rocketeer från Lundhags, en rejäl skaljacka, slitstark och med möjlighet till ventilation där det behövs 😅. Jag har haft min sedan 2013 och den är still going strong. Bor också i Norra delarna och använder den året runt. På utflykterna, i slalombacken som regnjacka etc. Priset kan verka lite avskräckande- hoppas att du har lika tur som mig, hittade jackan på en outlet i Norge för 1000kr måste ha varit mitt livs fynd!
CE1959AB-2C80-4C6F-8FE2-BE556B2A86B5.jpeg
 

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
13 984
Övr. Hund Jag och sambon har en liten busig dansk-svensk gårdshund på snart 3 år och 9 kg. Pga hans uppfinningsrikedom kombinerat med en viss...
Svar
7
· Visningar
3 779
Senast: utte
·
Kropp & Själ Jag är 30 år gammal, jag har så långt jag kan minnas haft en depressiv läggning. För ungefär ett halvt liv sedan hade jag min första...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 534
Senast: krambanan
·
Övr. Hund Hund i trädgård med koja. Gränslös granne... Vill gärna höra med er om vad ni tycker om följande. Vår hund vistas i del av vår...
2 3
Svar
41
· Visningar
9 606
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp