Bra stalltäcke

Sv: Bra stalltäcke

Låter som dem är väldigt lika!!

Nä jag vill ju egentligen inte ha varmare än 200g inne som han har nu. Annars ju ju som du säger risken att de blir för varma och de blir lite fuktiga och kommer ut.

Vi har ju som tur är täckesbyte i vårat kollektiv. Men jag vill inte vara för jobbig då de snällt ställer upp och drar av bandage/BoT var och varannan dag, sätter på bandage om jag ridit mitt på dan så han slipper gå ut och bli blöt om dem, byter täcken och så vidare. Så jag vill ändå försöka hålla det så lätt som möjligt. Det gör vi alla.

Men han frös ju såklart idag. Tog in han kl 3 och hade då fleece+300g +400g. Skakade men såd inte jätteberörd ut. Var dock hyffsat varm under täckena. Har tidigare varit kall på ryggen under täckena. Så han var nog inte döende ändå.

Men fleecet rör sig ju tokmycket och hade glidit så det låg stenhårt i bringan och tryckte på manken.
Så i morgon går han ut med 200g innetäcke+ 300g utetäcke + 400g utetäcke. Så for det bli när vi har -35 nu också. Fy fan.. ;)

Men såhär behöver de som släpper ut bara sätta på två täcken. Inte hålla på ta av och byta och hålla på och han slipper stå med för varmt täcke inne. Borde blir bra :)

Nu har vi inte fullt så kallt, men min stora har bara ett täcke, fast med foder i halsen, rejält magtäcke samt fodrad lång stjärtlapp.

den andra har sovtäcke o täcke med hals o extra foder samt magtäcke.

Sovtäcket har en stor cozy stjärtlapp som håller värmen extra bra på rumpan.

Är jag lat får den ha sitt domanitäcke under.
Hästarna är helklippta för 2 mån. sen.

Ååååh 10-12 grader i stallet, vilken lyx!! :love: En annan stackare har flera minus :(

Mitt duntäcke gick det aldrig hål på, men jag hade ett påslakan på det också.

Nu har vi inte fullt så kallt, men min stora har bara ett täcke, fast med foder i halsen, rejält magtäcke samt fodrad lång stjärtlapp.

den andra har sovtäcke o täcke med hals o extra foder samt magtäcke.

Sovtäcket har en stor cozy stjärtlapp som håller värmen extra bra på rumpan.

Är jag lat får den ha sitt domanitäcke under.
Hästarna är helklippta för 2 mån. sen.

Ska jag klippa nästa år så blir det att (klippa mindre) och leta ett utetäcke som är rejält tjockt med tjockfodrad hals och mage. Men varför finns det inte typ 600g utetäcken?? De flesta hästar går idag med 400g utetäcke och innetäcket under om det är väldigt kallt. Det borde finnas en marknad på ett mycket tjockare utetäcke så man slipper ha två täcken. Finns det här täcket?

Ååååh 10-12 grader i stallet, vilken lyx!! :love: En annan stackare har flera minus :(

Mitt duntäcke gick det aldrig hål på, men jag hade ett påslakan på det också.

Smart att ha påslakan utanpå täcket!! jag satt och fundera på att man skulle ju haft nåt utanpå men kunde inte komma på nåt lättsamt :angel::D

Jag hade också velat ha supertjockt utetäcke, för då hade min som alltid är halvklippt kunnat stå otäckad inne.

Idag var det -35, hästen var ute 30 minuter sen tyckte han att det var nog :p

Står på en stor anläggning, så har något slags fläktsystem, men när det är såhär kallt så körs det några extra värmefläktar.

Liknande trådar

Utrustning Jag har alltid haft hästar med lite bredare hals och bog vilket gör att trots att min nya stjärna har samma storlek som änglahästen han...
Svar
15
· Visningar
2 042
Senast: Totola
·
Utrustning Vad är ni nöjda med? Jag upplever att jag har börjat få problem med mina, även de som ska vara bra. Själv har jag flera olika märken och...
Svar
8
· Visningar
3 105
Senast: lomuxx
·
Utrustning Eller inte jag kanske, jag trivs utmärkt i mitt duntäcke som är 100 år gammal:D Men värre är det med min häst.... Hon är ett halvblod...
Svar
12
· Visningar
1 635
Senast: pulkaskurk
·
Anläggning Alla har vi våra drömgårdar .. är lite nyfiken på hur era drömgårdar ser ut. Dels för att få tips och idéer osv! Har själv suttit och...
Svar
16
· Visningar
9 161
Senast: Vica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka