Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hurdana transportskydd lönar det sig att satsa på? Man använder ju dem sällan så måste de vara väldigt hög kvalitet och dyrt märke? Och är svansskydd viktigt eller kan man typ linda svansroten?
Jag satsar stenhårt på lindor och boots då min häst är ute och åker.
Det är absolut bäst tycker i alla fall jag.
Billigt och bra.
Sen har jag en relativt billig svansgrej, som jag oftast glömmer sätta på!
Fleecelindor, ett par ordentliga paddar, boots till alla 4 fötter och en snäll häst i transporten, allt som behövs!
Jag väljer också att linda.
Paddar och lindor. Om hästen står oroligt tejpar jag lindorna och sätter på boots. Många hästar tycker inte om transportskydden tycker jag.
Svansar har jag inte behövt skydda.
Bucas helt klart!! Hållbara, sitter bra på plats och framförallt så andas de superbra!! Kostar runt 1000 lappen!
Svansskydd behövs inte enligt min mening, sålänge inte hästen står och trycker svansen mot bommen. Min åker aldrig med det. Ponnyn jag hade som var skimmel och han hade alltid hela svansen inlindad så den inte skulle bli skitig!
Jag har ett par gamla från Jacson som har bättre passform än mina HW och kostar typ hälften. Vet dock inte om de finns kvar längre, dessa är nog 10 år nästan. Det viktigaste är att de är stadiga så de inte kasar ner!
Jag använder svansskydd på min då han knör på lämmen, bajsar och har vit svans En tunn, elastisk bomullslinda under och den är fin.
Hade höga Buccas förrut, som jag tycker va skräp. Allt för mjuka och halkade gärna neråt. Sen har jag haft mjuka Eskadron med teddyfoder. Satt bra på plats och skyddade bra, men lite jobbigt med alla små kardborrband. Har på senaste tiden använt hårda Mark todd. Sitter bra och går snabbt att sätta på och ta av med tre stora kardborrknäppen. Men de är hårda så kanske inget att sätta på en häst som ska ha transport skydd för första gången. Då skulle jag "miljöträna" hemma först. När unghästen åkte första gången fick hon åka med vanliga ridskydd och boots.
Jag har låga, teddyfodrade skydd. Tycker de funkar bra, men å andra sidan står hästen väldigt snällt i transporten. Lindar alltid hans svans eftersom den är vit och ganska yvig så den inte ska fastna i nåt och hålla sig ren.
Jag brukar inte använda höga skydd däremot då de hästar jag kört med det (vilket iofs inte är såå många) har reagerat rätt negativt på det och krånglat med benen och hållt på. Kan bero på ovana, svårt att säga eftersom det inte varit mina hästar.
Å yes, jag hittade en hästtillbehörsaffär 18km härifrån, mitt i skogen, på övre våningen av ett stall. Icke lönsamt att ha affär där. Allt var - 50%!!! Köpte Amigo skydden för 250 kr, och två st HW täcken!! Jippie!