Bra vattentät jacka som andas

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare diny
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 877
D

diny

Hej!

Efter att idag varit på islandstävling (det är sååå vacker väder :mad: ) insåg jag att jag behöver en ny VATTENTÄT jacka. Tänkte höra om någon hade några bra tips. Vill ha typ skaljacka som man kan ha nästan hela året. Ett stort plus är om den går att beställa på nätet och under 2.000kr. Fundera lite på Mountain Horse "Contender 2-in-1" men har inte hittat den i någon webbutik och det är långt till närmsta affär som har den.

Sv: Bra vattentät jacka som andas

Kyra K har många bra jackor, i lite olika modeller beroende på vad man vill ha för någon. Jag har två stycken därifrån, en beige Etiquette som mer vår/sommarjacka och så en brunaktig (rostbrun) "2-i-1 jacka", modellen heter Maxam. Det är liksom en tunn skaljacka som är regntät och så var det en väst inuti jackan också, som man kunde ta bort och ha lös. Jag är jättenöjd med denna jackan, den passar utmärkt nu om man har en lite varmare långärmad jacka under eftersom den håller tätt, men samtidigt så andas den väldigt bra så man håller sig torr i den.

Jag gav endast 398:- och det var Kingssaddlery som var på Sersjö och sålde den. Men modellen var utgående och det var ett parti där det var utplockat med storlekar osv. Jackans ord. pris hade varit 1598:- tror jag.

Så här ser jackan ut, fast min är rostbrun då i stället.

73815.jpg

Du kanske kan satsa på ett bra regnställ som andas? Jag köpte ett snyggt i Ullared för under 300 kr. Jättebra. Man kan ju sedan ha hur lite eller mycket man vill under regnjackan.

Kingsland bomber-jakke. Sommervarianten så man kan ha en god fleecejakke under om det er kaldt.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Diskbråck

Hästrelaterat

Tillbaka