BRA vojlock/schabrak

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare jjeg
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 19
  • Visningar Visningar 1 478
J

jjeg

Skulle vilja ha tips på BRA vojlockar /schabrak Dom ska vara i bra kvalitet och formsydda, så att dom inte glider ner och lägger sig på manken...

Sv: BRA vojlock/schabrak

Tycker INTE dom ser speciellt formsydda ut....?? Var hittar jag top sport

Upplever att alla som jag köpt hittills har efter ett par tvättar mjuknat och blivit sladdriga...

Inte Equiline eller Jacsons lite hårdare, inte så mycket att dom blir sladdriga tycker jag.
Men man kan nog inte kräva att dom ska vara lika hårda och otympliga hela livslängden, vilket iaf jag är glad för ;)

Jag använder bara shabrak i från exklusiv..De ser ut som nya när de ät tvättade och allt:D..är jätte nöjd med dom:D

Nu såg jag några schabrak där det står ....sadelskärning och djup sadelskärning ...Är väl säkert samma som formsydda...
Jag vill att när jag lägger schabraket/vojlocken på ryggen ska den stå upp lite...inte ligga direkt mot ryggen ....

Hansbo och Exklusive e ju helt överlägsna och dessutom billiga :) Gillar dem jätte mkt :) Förstår precis hur du menar jag v ill inte heller att vojlocken/schabraken ska trycka ner mot manken/ryggen ser ju inte så bekvämt ut heller :S

Vad tycker ni om M. Todd schabraken? På bild ser dom formsydda ut Men hur är kvaliten?
Har även hittat utan stroppar med kuddar fram...Hööks hade tidigare men slutat med dom....

7050.jpg
jjeg skrev:
Så här såg dom ut...
...och den med kuddar
cz025n.jpg

och dessa ;)
7090.jpg

Vad tycker ni om M. Todd schabraken? På bild ser dom formsydda ut Men hur är kvaliten?
Har även hittat utan stroppar med kuddar fram...Hööks hade tidigare men slutat med dom....

Hj´s originals (skrev fel namn först) schabrak är super tycker jag. De har bra passform och är ordentligt uppskurna för manken.

Dessutom har de en jättebra undersida som är lite sträv vilket gör att de dels inte glider dels att det inte fastnar en massa hår på dem.

Ett plus också för att man kan kombinera ihop färgerna (massor av olika) och passpoal precis som man vill!

http://www.hj-s.com/

Senast ändrad:

Liknande trådar

Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 407
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
522
Senast: warg
·
Utrustning Har någon tips på mjuka ridkängor? Gärna i läder. Mina fötter är tyvärr superkänsliga och jag får lätt skavsår eller ont, alltså är...
Svar
0
· Visningar
138
Senast: NilHe
·
Utrustning Hej Behöver lite tips. Har en kvalitetssadel "Butet" som är något smal vid manken och vid sadelprovning sa sadelprovaren att jag...
Svar
16
· Visningar
803
Senast: Smultron
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka