Bråde tider.

P

pufffan

Idag så är jag så glader. Pojka va förbi ena runde i går. Då frågade dom om vi int kund fire julen här hoss mig. Det var så länge sedan som jag ställde till kalas här hemme. Det skall bli så roligt tyck jag. Jag ringde till Antonsson och han love att slakte ena gris åt mig. Så nu mine venner har jag fullt upp. Här skall kokes sylta, rullesylte, palt,skinken skall rimmes, pastejen skall bakes och så alle goe kakor skall jag ju hinne med och bake med. Det kanske finns någen här inne som har ett bra bak tips på pate? Det älsker den store pojken må ni tro. Men jag tror att jag hopper över julakorven. Den blir nog till att köpe istället.Det är så besväligt då man är själver tyck jag. Och Valdemar är nog int så myck för att stoppe korv. Men han kommer ju och äter jukamaten och så får han ett lit paket av mig med. Ja, vi bruk byta lit med varandre.

Nu när pojka skall till det där landet så skall dom få en rejäl slant av mig att rese för. Jag vet int vad jag skall köpe annars. Jag har ju så jag klarer mig men det är värre med de unge tyck jag. Dom skall ha så myck pinaler hit och dit. Jag fick ju deras gamle data men den är ju toppen. Jag kan int förstå varför den int passade längre. Ibland så kan jag tycke att dom slöser lit penger på onödige saker. Ibland så sticker jag till dom lite extre pengar bara för att vare lit snäll. Jag trodd jag skull svimme när jag såg va ene pojke hade köpt. Det va den störste tv jag någonsin har sett!! Men bara dom blir glade så blir jag med glader.

Vad har jag för nytte av pengarna när jag ligg i jorda? Jag tyck det är bätter att ge dom lit då och då. Men ni kanske tyck att det är lite dumt att ge dom det till jul? Jag kanske inte skall göre det? Vad tyck ni?

Vill bare skriv av mig lit och berätte.

Rut.
 

Liknande trådar

Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 791
L
Hästhantering vi eller min dotter har en valack på 8år som inte har haft det lätt, det är ett halvblod på 8år och han kom till sverige för två år...
Svar
14
· Visningar
2 506
Senast: sandrafors
·
Hästvård Min fina pojke på 17år var igår inne på kliniken & fick konstaterat att han har hov & kotleds inflammation :cry: För ca 3 veckor sedan...
Svar
9
· Visningar
1 748
P
Körning God fortsättning mine venner. Hur har eran jul vare? Min jul har varit så sagolik vacker. Alla pojka och deres barn kom till mig och...
Svar
2
· Visningar
1 095
Senast: tirnanog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp