Brådskande!

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare ezackiaface
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 188
E

ezackiaface

hej, Skulle vara snällt om ngn kunde hjälpa mig med två saker :)
Jag ska tävla snart o jag undrar om man får tävla med bara skor fram? Och barfota bak ? Jag har stor häst som jag ska tävla med.

Sen om hästen måste vara försäkrad? .. Och vad för försäkring isf ?

Vänlig för snabbaste svar :)

// Jojjo

Sv: Brådskande!

nej, du får tävla en häst som är helt barfota om du vill :) Jag tror knappast att man behöver ha sin häst försäkrad, men det kan nog vara bra att ha hästen försäkrad, då det kan hända mycket på tävlingsplatsen. Ring tävlings arrangören, och kolla särskilda bestämmelser :)
Lycka till på tävlingen, kram Louise

nej, du får tävla en häst som är helt barfota om du vill :) Jag tror knappast att man behöver ha sin häst försäkrad, men det kan nog vara bra att ha hästen försäkrad, då det kan hända mycket på tävlingsplatsen. Ring tävlings arrangören, och kolla särskilda bestämmelser :)
Lycka till på tävlingen, kram Louise

Okej.
Nää för min häst är inte försäkrad .. Och jag ska tävla på söndag så de är ju bra o veta :) .. Tack sååå mkt :)

Tävla på, du behöver inte ha hästen skodd (om den inte mår dåligt av att vara oskodd vill säga, den måste ju vara i tävlingsmässigt skick) eller ha den försäkrad.

Det "enda" du behöver för att tävla är -häst i tävlingsmässigt skick, ryttarlicens, grönt kort, vaccinations intyg (giltigt såklart, vaccinerad senast 12 mån tidigare) mätintyg om det är ponny. och så förstås bra nerver och glatt humör. ni kan uppdatera era TR på svenska ridsportförbundets hemsida. Tänk på att som tävlingsryttare ska ni kunna TR. många som inte gör,tro mig. Lycka till önskar en tävlingsarrangör

Det "enda" du behöver för att tävla är -häst i tävlingsmässigt skick, ryttarlicens, grönt kort, vaccinations intyg (giltigt såklart, vaccinerad senast 12 mån tidigare) mätintyg om det är ponny. och så förstås bra nerver och glatt humör. ni kan uppdatera era TR på svenska ridsportförbundets hemsida. Tänk på att som tävlingsryttare ska ni kunna TR. många som inte gör,tro mig. Lycka till önskar en tävlingsarrangör

Jooo jag tror dig me det där med TR ... :P Heh jag kan ju iaf de viktigaste men man kan ju inte allt, de är ju en hel upplsagsbok som man ska lära sig annas känns de som ..Heh Men inget med försäkring då ? Tack så mkt :)

Hästen måste inte vara försäkrad, men det är ju att rekommendera. Just in case, liksom.

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
564
Senast: Ramona
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
720
Senast: MiniLi
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
1 041
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 389
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Blandraser och renraser
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31