Bukefalos 28 år!

Bränna CD-R - problem...

C

cissiny

Vi har en CD/DVD-spelare och brännare på laptopen, har inte testat att bränna något tidigare med den.
På min stationära dator (som har Windows 2000 precis som laptopen) använder jag Adaptec Easy CD Creator vilket jag tycker är jättebra.
Vi har installerat ett brännarprogram på laptopen som följde med den, B's Clip tror jag att det hette. Kollade lite snabbt i hjälpfilen/dokumentationen för B's Clip, det stod att det kunde strula med Windows Media Player så jag installerade Easy CD Creator som jag ju gillar att använda.
Nu till problemen...

* Easy CD Creator funkar bra fram tills man skall bränna. Då hittar den inte CD-brännaren (påstår att det inte finns nån). Avinstallerade Easy CD Creator då den inte verkar funka med brännaren och tänkte att jag får väl lära mig B's Clip trots allt, och hoppas att det inte strular med Media Player...
* B's Clip vägrar att använda CD-R skivor. Det verkar som om den endast funkar med CD-RW och DVD-RW... Hur smart är det? *suckar*

Jag vill ju kunna bränna CD-R skivor när jag är iväg med laptopen...

Några idéer? :D

Tack på förhand!!! :D

Mvh Cissi
 
Easy Cd creator funkar inte med alla datorer. Bara konstigt att du har 2000 på bägge. Jag vet att det inte går på XP!

Ett program jag tycker funkar på alla datorer är Nero(även om jag föredrar NTI), du kan inte få detta installerat på datorn.
Programmet som medföljde datorn hade jag slängt!
 
Jo, att Easy CD Creator inte funkar på XP har vi märkt (har XP på den ena stationära). På XP-datorn har vi Nero tror jag. Tycker också att det är mystiskt att Easy CD Creator inte funkar på denna - det går ju utmärkt att installera, allt går bra fram till bränning då den inte hittar CD-brännaren som sagt...

Ska se om vi kan installera Nero på denna, programmet som följde med verkar vara skräp så jag håller med dig - det avinstallerar vi! :)

Vad är NTI? :)

Stort tack för hjälpen! :D :bow: :D :bow: :D

Mvh Cissi
 
NTI är åxå ett brännarprogram, fungerar ungefär som Easy Cd C.
NTI tyckte jag var en bra ersättare till Easy CD C som jag tyckte om när jag körde 2000.
(Så jag förstår att ni vill ha igång det. ;) )

Prova att ladda hem nya drivrutiner till Win 2000 o Roxio Easy CD Creator, det kan vara värt ett försök!
Tror de finns på http://www.roxio.com/
Har ni licens så kan ni ju även uppgradera det.
Lycka till! :)
 

Liknande trådar

IT & mobiler om man har ett antal låtar som man vill bränna på en cd, går det att använda sig av en dvd r skiva? kommer en vanlig cd spelare kunna...
Svar
1
· Visningar
861
Senast: Mr_Magic
·
L
IT & mobiler Hej allihopa! Har en liten (dum) fråga! Tänkte bränna några musik-cd:n att spela i bilen. Vilken sorts skiva (cd-r, cd+rw, dvd+r o...
Svar
3
· Visningar
2 139
Senast: Tjôta
·
C
IT & mobiler Har ett bekymmer till, det gäller min gamla sega laptop. Har haft ComHem i många år, bytte till Glocalnet för några månader sedan...
Svar
1
· Visningar
1 155
Senast: Cattis_E
·
C
IT & mobiler Vi har precis köpt ny skrivare (Canon Pixma, tror den heter iP 4500 eller nåt sånt, kan kolla) och installerat den vid vår stationära...
Svar
1
· Visningar
856
Senast: Stalker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp