Bråkig mage - gluten allergi?

Koltinna

Trådstartare
Om barnet har bråkig mage, kan det vara gluten allergi?
Ni som har barn som är gluten allergiska, hur har det yttrat sig? Har den besvär hela tiden eller i "attacker"?

Sv: Bråkig mage - gluten allergi?

Eller laktos känsligt, mjölkproteinkänslig, annan mat allergi eller helt enkelt en kinkig mage... Det bästa är att prata med BVC och försöka bena ut vad barnet reagerar på.

Sv: Bråkig mage - gluten allergi?

Jag hade bråkig mage när jag var lite och det har visat sig i vuxen ålder att jag är känslig för gluten. Min mamma har sagt att hon fick flera AHA-upplevelser när hon hörde att vi funderade över gluten. Gluten gör dessutom tarmen mer genomsläpplig så man kan reagera på födoämnen som man egentligen inte skulle ha varit allergisk mot om det inte hade varit för gluten.

Liknande trådar

R
Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 783
Senast: julgrisen
·
R
Gravid - 1år Om allt går som det ska blir vi en till i familjen till hösten :heart Jag har två traumatiska förlossningar i bagaget, så även om det... 2 3 4
Svar
64
· Visningar
3 504
Övr. Barn Ena barnets partner skriver eller ringer till mig så fort det är minsta fnurra på tråden, ofta för saker som inte ens känns som ett...
Svar
8
· Visningar
1 700
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är nu 3½ år sedan jag fick besked om att jag är överkänslig mot komjölk, de 4 vanliga sädesslagen (vete, havre, korn, råg) samt...
Svar
0
· Visningar
547
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka