brännesler

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare Ruggifer
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 889
R

Ruggifer

Hej! Har hört att det är väldigt nyttigt med torkade brännässlor. Hur länge ska dom torkas? Vad hjälper dom mot?
:bump:

Det räcker med att du torkar bladen så att dom sedan kan smulas ner i fodret... Men jag minns tyvärr inte riktigt vad det är bra för... :angel: Sorry... Ändå har jag haft en häst som åt nässlor! :crazy:

Nässla är en ört som är rik på järn och Vitamin C, fungerar som ett tonikum och som är stärkande för hästar. Nässla är en blodcirkulations stimulans och en väldigt bra blod rengörare. Det betyder att det här är en utmärkt ört att ge för symptom som artrit, reumatism och fång.

Liknande trådar

Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
1 144
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Vi har Himalayasaltsten och den lossnar ju från snöret till slut. Då har vi en sån liggande saltstenshållsre där jag lägger bitarna. Nu...
Svar
2
· Visningar
512
Senast: Ninnurur
·
Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
2 016
Senast: tanten
·
Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
884

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka