Bred sadelgjord?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Matilda_o_Bonita
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 25
  • Visningar Visningar 3 156
Sv: Bred sadelgjord?

Elektron skrev:
Jag har hållit på i 4 år utan att sadeltvånget gått över så jag har gett upp om att nånsin kunna ha "vad som helst".

Funderade på en sån svängd som som ska hindra sadeln från att åka bak men din gillade inte det alltså? Jag tror jag får behålla den jag har tills den rasar sönder.

Tja, min har fortfarande sadeltvång, men det är såpass 'lite' nu jmf med förr att jag liksom inte reflekterar över det sålänge jag inte måste förklara det för ngn annan (som hos sadelutprovaren). Han skjuter rygg och trampar runt och så vid dragning av gjorden 'bara'. (Kanske inte låter som bara men det fanns en tid när han bockade som en besatt tills han gick ikull och så upp och fortsätta bara man visade honom en sadel på bild.. och ännu längre tid då uppsittning var förenat med livsfara..)

ja en sån där svängd, fast för sadeln inte ska glida FRAM. Och nepps, han gillade den inte - alls. Han är dock KINKIG med stora bokstäver.. Och sen många år har vi en deal som går ut på att när det gäller utrustning så: Han bestämmer - matte betalar och försöker iaf se glad ut :devil:

Men den dag han blir HELT fri från sadeltvånget kommer jag dö av chocken. Det har gått sex år nu, och det har legat på ungefär den här nivån några år nu (även om han nu accepterar de flesta sadlar utan att gå i taket fullständigt, han visar fortfarande vilka han gillar/ogilar och är kinkig som få med det, men det är inte förenat med livsfara längre varken att sätta på en ny sadel eller än värre, försöka sätta sig i den)

Bonita är också extremt kinkig, det täcker med att sadelgjorden är en aningens för böjd så sticker hon eller att shabraket har fel "mönster" på insidan för att hon ska bocka, så det är som sagt bara att betala och se glad ut så länge hon inte misstycker. :smirk:

Jag har denna gjord på min häst och han verkar gilla den mkt.
1369.jpg

Jättefin men varför ska den behöva kosta 1000 spänn mer än Hansbos som ser likadan ut?

Blev lite nyfiken på den här men den är inte så bred på mitten och med tanke på priset (2450:-) så skulle jag inte våga chansa.
1709.jpg

Den där är inte alls lika ;)

Equipe har därimot en som ser nästan exakt lika ut.
Kostar 1595:-
caramellabild.jpg

Det beror på att det inte är Hansbos gjord på bilden utan den jag skrev att jag var nyfiken på.
Hansbos ser ut som din fast 1000 kr billigare.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
672
Senast: cowgirl81
·
Kläder & Bli fin Behöver verkligen nya glasögon. Mina glasögon är ca 18 år gamla, omoderna och något för starka. Är inte bekväm att röra mig utanför...
Svar
11
· Visningar
767
Senast: Åsa A
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i... 6 7 8
Svar
147
· Visningar
17 153
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga... 2
Svar
22
· Visningar
2 498
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka