Breda vader...

Fille

Trådstartare
Jag har superbreda vader, mätte nyss o det e ca 47 med tunna jeans, men man måste ju ha ridbyxor under så tyckte det var rättvist mätt. Vart kan man hitta sådana breda chaps? Har ett par nu som jag köpte på granngården för kanske 5 år sedan, men dom börjar gå ut i datum nu...

Sv: Breda vader...

De flesta lite bättre märken brukar ha så man kan beställa till rejält vida vader utan att de är måttbeställda men det är tyvärr sällan handlarna har dom hemma.

Mina vader pendlar hej vilt mellan ca 40-45cm beroende på hur mycket cortison jag äter men jag hittade iaf ett par i rejält tjockt läder från MH som jag är jättenöjd med :)

De har lite strech så de tål att jag blir större ibland :p

Minns inte vad modellen heter men det fanns iaf i ännu vidare storlekar när jag tittade i måttabellen :)

Om du skulle vilja ha ett par ridstövlar har Sarm Hippique också jättevida stövlar och även Fuller fillers eller vad de heter.

Sv: Breda vader...

Sånt får tas via PM, eller hur :D

Fast jag skulle gärna vilja att FF får åtmindstånde en egen tråd av typ som vissa andra typ H***s och B****s.....

För annars blir det liiiiite orättvist om man måste vara smal för att få diskutera ett ställes varor men inte om man är "grövre" för då ska man inte få diskutera "sina" varor...

Lite halvt OT..... men ändå inte....

Liknande trådar

Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
242
Senast: sweep
·
Utrustning Tyvärr har min 13-åriga dotter ärvt sin mammas kroppsform, vilket innebär att vi har små fötter (36-37) korta ben men breda vader...
Svar
6
· Visningar
674
Senast: Zpunk
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
590
Senast: Ramona
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 883
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?