Breeders Trophy frågor...

A

Ancor

Nu vill jag ha detta klart för mig!

Är alla hästar med gröna papper automatiskt anslutna om man betalar in avgiften till Swedehorse när det är dags att kvala som 5 och 6 åringar?

Berätta hur det är, hittar ingen info på Swdehorse hemsida!
 
Sv: Breeders Trophy frågor...

Nej, det är de inte. Vissa årgångar, t ex 2000, är automatiskt anslutna udner förutsättning att deras far var det. Det står i hästens pass om den är ansluten el ej (ska det göra iaf). Om man ansluter i efterhand så får man ett klistermärke att sätta i passet.
 
Sv: Breeders Trophy frågor...

Tänkte precis fråga hur man vet att hästen är ansluten? Min är född 2000 E.Cortus. Undrar om han är ansluten?
 
Sv: Breeders Trophy frågor...

Det är han nog. Jag födde upp en -00 som blev automatiskt ansl, det var så det året iaf. O Cortus var säkert med i leken ;). Men hennes pass stod det INTE i, det är först de senare årgångarna tror jag. Jag har hört med Swede Horse o de har sagt att namn på alla anslutna hästar ska komma ut på deras hemsida men det är flera år sen de sa o inget har hänt än...
 
Sv: Breeders Trophy frågor...

Det står inget i min hästspass heller, är det Swedehorse man ska ringa och fråga om man inte vet om hästen är ansluten? Kan dom ge ett svar?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Hästen Cassandro reds av Emma Odervall och när domarna sagt sitt stod det klart att ekipaget vunnit fyraårsfinalen vid Breeders Trophy...
Svar
0
· Visningar
219
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Hoppveckan på Breeders fortsätter med att 4- och 7-åringarna gör entré på torsdagen. Dessutom går 5- och 6-åringarna sina andra kval...
Svar
0
· Visningar
196
Senast: Gunnar
·
Ekonomi & Juridik Köpt en unghäst av hästägare där barnen varit medryttare. Vi har endast köpekontraktet med några få saker vad som ingår tills hästen är...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 704
Senast: lizzie
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 012
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Vildkattungar
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Ridskoleryttare
  • Vad gör halvblodsägare?

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp