brist i vaccinering

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare karneol
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 103
K

karneol

Jag upptäckte för en stund sedan att det brister i influensavaccineringarna på min nya häst. Mellan 05 och 06 har det gått två månader för mycket mellan vaccineringarna. Innan och efter det är de regelbundna inom ett år. Vad gör jag nu? Måste man grundvaccinera om hästen? Någon som vet? Tacksam för svar!:confused:

Sv: brist i vaccinering

Tror du måste ta de två grundsprutorna för att det ska gälla.
Så sade veterinär till mig iallafall när fodervärdarna gått över tiden en månad, när jag vaccinerade om(ett halvår senare) frågade jag om jag behövde ta den andra sprutan också, för giltighetens skull (vid tävling etc) o det behövdes tyvärr. :(

fast det är ju ett år sen iof? Fråga veterinären. :-)

Ja det måste du, ska du tävla så är det ett krav.

Ja det var det jag misstänkte, ska ringa veterinären på måndag. Tack för svaren:)

Tyvärr måste Du vaccinera om från grunden.
Vi fick göra det med vårt förra russ.

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
736
Senast: MiniLi
·
R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två... 2
Svar
26
· Visningar
2 546
Senast: Raderad medlem 147980
·
Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av... 2
Svar
36
· Visningar
3 087
Senast: Badger
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
688
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka