Bukefalos 28 år!

Brita-filtrerat vatten till katter

Holi

Trådstartare
Jag har en vattenfontän till mina katter och pga kalkrikt vatten blir det mycket beläggningar på/i pumpen som är både meckigt att komma åt och att få bort. Köpte därför en Brita vattenrenare för att filtrera vattnet innan jag häller det i fontänen. Men...nu läser jag i broschyren som följde med att Brita-filtrerat vatten "ska endast konsumeras av människor".

På vilket sätt skulle det inte vara bra för katter? De dricker ju tex ur vattenpölar ute... Borde jag låta bli att förfiltrera deras vatten? Ngn som har ngn aning eller teori.
Tack på förhand!
 
Jag har en vattenfontän till mina katter och pga kalkrikt vatten blir det mycket beläggningar på/i pumpen som är både meckigt att komma åt och att få bort. Köpte därför en Brita vattenrenare för att filtrera vattnet innan jag häller det i fontänen. Men...nu läser jag i broschyren som följde med att Brita-filtrerat vatten "ska endast konsumeras av människor".

På vilket sätt skulle det inte vara bra för katter? De dricker ju tex ur vattenpölar ute... Borde jag låta bli att förfiltrera deras vatten? Ngn som har ngn aning eller teori.
Tack på förhand!

Det är väl aktivt kol i sådana filter precis som i filtren till kattfontäner? Kan inte se att det skulle vara farligt.
 
Ja, det är ju aktivt kol i båda filtren. Tycker det verkar helskumt om det skulle vara onyttigt/inte bra för katterna. Det kan ju liksom inte bli för mycket filtrerat.
Tack för svar.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Pall till hög säng?
  • Kattbilder #9
  • Kastrera ja eller nej

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp