Brittdags igen

Sv: Brittdags igen

Tack :banana:
Den du visar upp är cremefärgad eller möjligen röd. Den sista ser ut att vara det, men det är en helt annan färg genetiskt. Cinnamon/fawn är extremt ovanligt på perser (men finns, dock inte i Sverige vad jag vet) och ännu ovanligare på huskatt. Men jag håller med, dom är mycket lika. Tror fawn är lite mörkare än creme, men jag vet inte. Har aldrig sett nån IRL.

Senast ändrad:

Visst är dom vackra? Britten ska ha sånna ögon på alla färger utom några. Sen gäller det att få fram en bra färg. Abbies ögon blir kanon på kort, dom är lite svagare i färgen på riktigt. Yoga har alltid haft kanonögonfärg, men nu börjar dom ljusna. Hon är ju 5 år och det brukar ge sig med åren.

MissFideli skrev:
Rekomenderar britter starkt om du funderar, enda nackdelen är pälsen, dom fäller endel.
Har i England kopte jag en katttidning eftersom jag hade i laxa att lasa en artikel om nagot jag var intresserad av. Jag laste om "The British blue" Dar kunde jag for forsta gangen lasa typ "nagon som inte haft en britt innan kan inte forestalla sig hur mycket pals de faller" Jag har aldrig last det i nagon svensk rasbeskrivning. Eller ocksa har jag bara fortrangt det.

Men jag haller med. I mitt hem ar 95 % av alla katthar cremefargare....

Fideli: Dom AR sa sota!! :love: Den dagen da Siri inte langre finns ska jag absolut ha en lila eller bla flicka!

Inte visste jag att min bondtant var britt :angel:

Dock ingen creme utan gråspräckligt i min soffa!

Det har inte jag heller läst här. Fick lära mig den hårda vägen :devil: Jag upplyser alltid intressenter om det så dom vet, vissa är ju inte så förtjusta i katthår överallt, så då är det bättre dom väljer en annan ras.

Dom är beroendeframkallande också, men det är väl alla raser mer eller mindre. Har länge tänkt på en annan ras att köpa, men likväl sitter jag och tittar på brittannonser.
Ena veckan en blå, nästa en lilacreme, tredje en cinnamon och fjärde en vitfläck... Osv... Räknade ut att dom finns i över 350 olika färger. Dags att skaffa slott :cool:

Jag skulle nog inte heller byta ras nu. Precis som man laser i rasbeskrivningarna sa ar min Mis valdigt tillgiven mot mig och husse, men tycker inte om framlingar. Sa alla som kommer pa besok bara alskar Siri, eftersom hon tycker om alla manniskor, men de tycker att Mis bara ar trakig. Men hon ar en jattekultig kisse! Valdigt personlig.

Mina är också otroligt tillgivna mot mig, men dom går fram och hälsar på vissa andra också. Men visst är det matte/husse-katter i det stora hela. Dom flesta iaf.

MissFideli skrev:
Mina är också otroligt tillgivna mot mig, men dom går fram och hälsar på vissa andra också. Men visst är det matte/husse-katter i det stora hela. Dom flesta iaf.
Fast till mitt stora fortret ar Mis en husse-kisse.... :cry: Och husse ar en Mis-husse! :D Det ar tur att jag har Siri, hon ar definitivt en matte-kisse! :love:

Liknande trådar

Övr. Katt Chimera eller chimär är vad det kallas om två foster i ett tidigt stadium slås ihop till ett. När jag läst om det tidigare (och på...
Svar
17
· Visningar
1 181
Senast: Asko
·
Övr. Katt Jag har en katt som är sjuk, som antagligen inte blir så mycket bättre. Vi ger henne ett sista försök med en ny medicin, men blir hon...
Svar
6
· Visningar
535
Senast: Krålus
·
Övr. Katt Nu är min killes katt försvunnen igen. Hon brukar aldrig gå långt, utan håller sig till området. Men grannens katt är alltid ute (aldrig...
Svar
3
· Visningar
415
Senast: MiniLi
·
Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar... 2
Svar
23
· Visningar
2 172
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka