Brittisk ryttare stämmer ridskola efter olycka

Sv: Brittisk ryttare stämmer ridskola efter olycka

Nej, men man hade kunnat smyga lite diskret på det. Men och andra sidan, jag vet inte hur den ansvarige sa det, och hur mycket hon har sett den andra kvinnan rida. Den ansvarige måste ju ändå haft lite koll på hur sina anställda är. Så tror nog det är till lite överdrift detta.
 
Sv: Brittisk ryttare stämmer ridskola efter olycka

Jag har "tjafsat emot" min chef. Men jag skulle inte göra det på ett hästjobb, där är det ju alldeles för lätt att byta ut arbetskraften!
 
Sv: Brittisk ryttare stämmer ridskola efter olycka

Tolkar det som om hon fick det i uppdrag, men samtidigt betalt för sitt arbete.
Kvinnan arbetade extra på ridskolan, och fick betalt i fickpengar eller ridturer. Enligt Horse and Hound var kvinnan en nervös nybörjare, men fick ändå i uppdrag av en instruktör att rida ut ensam på en av stallets hästar. Kvinnan säger att hon aldrig ridit ut själv tidigare, och knappt lärt sig galoppera.

Men att skulle jag vara hon så skulle jag sagt nej, olyckor kan hände och det hände henne. Men tänk om alla människor ska börja stämma ridskolorna för de ramlat av hästen? Undrar hur många ridskolor som skulle finnas kvar då...
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Ceri Tonkinson har nyligen fått drygt 400 000 kronor i ersättning av en brittisk ridskola, då en av ridskolans anställda...
Svar
0
· Visningar
837
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Det kostar 5 000 kronor per termin att gå på ridskola i Stockholmsområdet. Dyrast i landet och nu vill Nacka dela ut...
Svar
0
· Visningar
793
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Den 17-åriga Two Sox, en av Storbritanniens mest meriterade dressyrhästar, gjorde sin sista tävling vid helgens brittiska...
Svar
0
· Visningar
567
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) En 35-årig hopptränare, som för tre år sedan dömdes till 3,5 års fängelse för våldtäkt på en 13-årig ridskoleelev och för att...
16 17 18
Svar
349
· Visningar
37 010
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp