Brittisk ryttare stämmer ridskola efter olycka

Sv: Brittisk ryttare stämmer ridskola efter olycka

kunden hon interidaskulle hon inte upp på hästen från första början och hon hade hu ändå ett val
 
Sv: Brittisk ryttare stämmer ridskola efter olycka

kunden hon inte rida skulle hon inte upp på hästen från första början och hon hade ju ändå ett val
 
Sv: Brittisk ryttare stämmer ridskola efter olycka

Jaha har stämningsvågen nått Storbritannien nu :cool:

Koppla bort hjärnan och bli rik :banana::p
 
Sv: Brittisk ryttare stämmer ridskola efter olycka

Men det står ju att hon jobbade extra på ridskolan och enligt artikeln hade kvinnan fått i uppdrag att rida ut på en av stallets hästar. Jag tolkar det som att det var en del av 'jobbet' så att säga?

Och många följer order från en auktoritär ridlärare och ridturen var kanske menad som lugnare men hästen fick fnatt och det hela slutade illa därefter.

Det kan ju ha varit en ren olyckhändelse, men jag skulle vilja ha mer information om vad som sades och i vilket ärende hon skulle rida hästen. Som en del i arbetet eller som en del i lönen.

I vilket fall anser Jag att ridskolan har ett ansvar att utgå från ryttarens kunskaper.
 
Sv: Brittisk ryttare stämmer ridskola efter olycka

Haha, tänk om det bara vore så enkelt! :D *yeaj jag vill med bli rik*

Men som sagt har hon ju bara stämt dem än, det kan ju kosta mer än det smakar ibland:)
 
Sv: Brittisk ryttare stämmer ridskola efter olycka

:bump:


så dumt!
 
Sv: Brittisk ryttare stämmer ridskola efter olycka

Försöker hon göra som i USA tro?
Blir intressant att läsa i Ridsport om de har ett utförligare reportage när tidningen kommer.
 
Sv: Brittisk ryttare stämmer ridskola efter olycka

Asch, det är så mkt som skrivs i tidningarna. Men som jag ser hade kvinnan ett val. Hon kunde ju faktiskt struntat i att rida ut med hästen även om det var en del av 'jobbet'. Om hon var en nervös nybörjare så är det lite dumdristigt att rida ut själv.
 
Sv: Brittisk ryttare stämmer ridskola efter olycka

Jaha har stämningsvågen nått Storbritannien nu :cool:

Koppla bort hjärnan och bli rik :banana::p

Den har nått Storbritannien för länge sedan. Min mans systerdotter är lärare och måste sedan flera år tillbaka åka på planeringstur till olika utflyktsmål och göra säkerhetsutvärderingar innan barnen får åka. Hon ska svara på saker som hur långt toabarackerna är från huvudvägen och annat.

Likaså har sjöräddningen nu fått en lista på saker de ska fylla i innan de åker på brådskande räddningar! Det ska ha tid att fylla i en utvärdering om hur farligt de tror det blir...:crazy:
 
Sv: Brittisk ryttare stämmer ridskola efter olycka

Men det står ju att hon jobbade extra på ridskolan och enligt artikeln hade kvinnan fått i uppdrag att rida ut på en av stallets hästar. Jag tolkar det som att det var en del av 'jobbet' så att säga?

Och många följer order från en auktoritär ridlärare och ridturen var kanske menad som lugnare men hästen fick fnatt och det hela slutade illa därefter.

Det kan ju ha varit en ren olyckhändelse, men jag skulle vilja ha mer information om vad som sades och i vilket ärende hon skulle rida hästen. Som en del i arbetet eller som en del i lönen.

I vilket fall anser Jag att ridskolan har ett ansvar att utgå från ryttarens kunskaper.


Fast man skickar väl inte ut någon ensam på en häst oavsett tycker jag.
Man ska inte rida ut själv, oavsett man är van eller ovan.
 
Sv: Brittisk ryttare stämmer ridskola efter olycka

f*n vad löjligt att säga att man inte ska rida ut sj. det finns många som i såna fall aldrig skulle kunna rida ut eftersom dom äger ett eget stall och inte vill ha någon inackoderad.
har man bara förstånd så e det inga problem att rida ut sj. samt att man ALDRIG ska rida utan mob ovasätt vad...
 
Sv: Brittisk ryttare stämmer ridskola efter olycka

Den har nått Storbritannien för länge sedan. Min mans systerdotter är lärare och måste sedan flera år tillbaka åka på planeringstur till olika utflyktsmål och göra säkerhetsutvärderingar innan barnen får åka. Hon ska svara på saker som hur långt toabarackerna är från huvudvägen och annat.

Likaså har sjöräddningen nu fått en lista på saker de ska fylla i innan de åker på brådskande räddningar! Det ska ha tid att fylla i en utvärdering om hur farligt de tror det blir...:crazy:


:eek::eek::eek::crazy:
 
Sv: Brittisk ryttare stämmer ridskola efter olycka

När du lär dig skriva begripligt ska jag överväga att svara dig.
 
Sv: Brittisk ryttare stämmer ridskola efter olycka

Korrekt svenska är bra, ett trevligt sätt gentemot andra är dock bättre.
 
Sv: Brittisk ryttare stämmer ridskola efter olycka

Håller med! Dessutom så kan uteritten gå lugnare till om man rider ut själv, dvs chansen att ngt skulle hända ökar ibland med sällskap.

Min förra häst var en sådan där hissen inte gick hela vägen upp. Och slog det över, då blev han i det närmaste okontrollerbar med "glad galopp" sidled på asfalten bland bilar och liknade mysigheter. Och red jag ut tillsammans med ngn annan, då var den andra tvungen att ha 100% koll på sin häst, om den bara busade och fattade galopp lite framåt innan min häst, då var det kört.
Alltså lugnast jag red ut själv.

Och min nuvarande ursnälla häst blir jättepigg nu på vintern om stallkompisen är med. Rejält mkt piggare, igår blev det en liten "krumelur" när vi var ute tillsammans med stallkompisen! Snäll visserligen, men ändå större chans jag åker av då än när jag rider själv, då är hon bara framåt, inte så pigg.
 
Sv: Brittisk ryttare stämmer ridskola efter olycka

Hon hade kunnat sagt NEJ!!!!! men ändå så skulle instruktören tänkt efter lite innan hon skicka ut henne själv med en häst... Även snälla ridskolehästar kan busa...
 
Sv: Brittisk ryttare stämmer ridskola efter olycka

Jag tycker summan är lite väl saftig med det kanske kan tjäna som läxa för alla dessa instruktörer och stallchefer som glatt utsätter sina arbetare för vilka farligheter som helst, jag blir uppriktigt arg på hur man kan kommendera ut någon osäker nybörjare ensam på en bockande häst på uteritt! Den människa som gör det kan gärna få betala en del, dock kommer ju hela ridskolan bli lidande av det om instruktören fälls och det känns väldigt onödigt.
Nej, dessa människor (som jag även hört om här!) som glatt skickar upp ryttare/kuskar till instabila och vilda hästar borde ta sig en ordentlig fundering över sig själva, kan inte kännas skönt att ha en dödsolycka på sitt samvete ...
 
Sv: Brittisk ryttare stämmer ridskola efter olycka

kunden hon inte rida skulle hon inte upp på hästen från första början och hon hade ju ändå ett val

Tjafsar du emot dina chefer i arbetet? Får man en uppgift så gör man den, i England är det väldigt lätt att avskeda folk, inte som här i Sverige. Dessutom brukar man lita på s.k. erfarna och auktoritära hästmänniskor, man kan tro att de aldrig skulle sätta upp en nybörjare på en häst som bockar men det finns människor till allt ...
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Ceri Tonkinson har nyligen fått drygt 400 000 kronor i ersättning av en brittisk ridskola, då en av ridskolans anställda...
Svar
0
· Visningar
837
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Det kostar 5 000 kronor per termin att gå på ridskola i Stockholmsområdet. Dyrast i landet och nu vill Nacka dela ut...
Svar
0
· Visningar
793
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Den 17-åriga Two Sox, en av Storbritanniens mest meriterade dressyrhästar, gjorde sin sista tävling vid helgens brittiska...
Svar
0
· Visningar
567
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) En 35-årig hopptränare, som för tre år sedan dömdes till 3,5 års fängelse för våldtäkt på en 13-årig ridskoleelev och för att...
16 17 18
Svar
349
· Visningar
37 010
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp