brodda boa boots

Sv: brodda boa boots

Åh! det funderar jag på också, satt och vände och vred på dom igårkväll, fattar inte alls hur det ska gå att få fast brodd där.

Köpa vanliga som man har på sina mänskliga fötter och spänna fast eller? ;)

Ni kan förmodligen köpa brodden på samma ställe som ni köpte bootsen!
Man borrar hål i sulan och brodden fästs typ som skruv och mutter (fast inte riktigt naturligtvis)
Det är alltså inte vanliga brodd, men återförsäljarna skall ha det inne vid det här laget!

men om man borrar hål i sulan, då kan väl inte skon hålla lika bra sen när man rider utan brodd?
och hur borrar man hål i dom?

vi får väl uppfinna en fastspänningsanordning ;)
och ta patent på den

Vad jag vet så går det inte att brodda boa boots. Det är nog easy boots du tänker på.

Det går att brodda boa boots.

Easy boots och boa boots görs av samma tillverkare.

Boa bootsen går att brodda, hittade lite på deras hemsida, men jag vet inte vart i sverige man kan få tag på de..?

" Boa Boot Studs

These new Boa Horse Boot Studs are designed for durability and ultimate traction. Great for ice, pavement, asphault, mud or grass riding. The stud tips are made with titanium-coated, vanadium-rich hard metal (similar to steel). 3 studs per boot are recommended, but more may be used. Available in set of 3 or set of 12, one size. Come complete with installation instructions. "

http://www.boaboots.com/gpage6.html

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 860
Senast: Görel
·
Utrustning Hej! Närmar mig nu min första vinter med transport och funderar på det här med broddar. Jag har ett Fautras och jag misstänker att den...
Svar
4
· Visningar
431
Senast: Anna-Bella
·
Utrustning Har haft tur och inte behövt boots i hagen på någon häst tidigare. Men min valack envisas med att trampa sig själv på framsidan av... 2
Svar
39
· Visningar
1 424
Senast: Kristall10
·
Utrustning Tjo, preppar stallet för att hovis kommer imorgon, dags för skor för grabbarna och med tanke på vädret så lär det väl bli brodd oxå. I...
Svar
9
· Visningar
879
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V