• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare spindel_17
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 691
S

spindel_17

hej........
hur gör ni jag funderar att ha kvar skorna runt om
med broddar o sulor....hur gör ni???:p :bump: :smirk: :cool:

Sv: broddad??

Min hovis kommer om en timme och skor med snöklampsula och vinterskor med 4 broddar/sko. Dom går tillsammans med 2 andra hästar och en av dom kommer att skos med brodd senare och den andra går nog barfota i vinter (travhäst som vilar efter skada).
Tyvärr så gick den 5;e hästen omkull ihagen för över en månad sedan och föll så att bakbenet gick av nedanför knät, det var varken snö eller is ute, utan en sommarhage. Så olyckor händer hur man än gör. Det hade nog inte hjälpt henne om hon varit broddad heller.

Sv: broddad??

Snösulor och 4 brodd runt om.

Tar av alltihopa när isen smälter på våren, inte någon gång under vintern.:)

Liknande trådar

Utrustning Tjo, är denhär fett misslagoma årstiden nu, när grusvägarna tinat fram, men hage är fett snöig och isig än, och gården bara bitvis isig...
Svar
6
· Visningar
553
Senast: Shixle
·
Träning Hej! Ni som bor i norrland. Hur gör ni med broddar? Vi har jätte ojämt väder ute just nu. Men har varit uppehåll på halkan på ca 1,5...
Svar
4
· Visningar
467
Senast: Jeps
·
Hästvård Hej! Tänkte höra om någon hade liknande erfarenheter. Mitt kallblod har återkommande problematik med magsår just vintertid av någon...
Svar
16
· Visningar
1 383
Hästvård Hej. Är det någon fler som har häst med artros i halskotpelaren? Givetvis har vi kollat upp detta och fått en diagnos och fört en...
Svar
6
· Visningar
600
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka