S

Spirelli

Har en ponny som är skodd fram. Hur gör ni på vintern? Broddar fram skor runt om eller halkar omkring? Råd tack för hovslagaren kommer vilken dag som helst.
 
rider du mycket ute rekommenderar jag att du skor fram och bak med 4 brodd på varje..
rider du mest i ridhus men ute någon gång i veckan kan du brodda 2 el 4 brodd i fram och låta bak vara oskott.. men rid inte ut när det är isigt utan bara när hästen kan få fäste med bakhvarna oxå..
 
I år har min häst fyra brodd i varje sko. Tidigare har hon bara haft traktbroddar, och hon är mycket stadigare på foten nu :)
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har velat fram och tillbaka en tid gällande att hålla vår ponny barfota. Vi tog av skorna bak för en tid sedan och har jag nog...
Svar
8
· Visningar
663
Utrustning Jag har väldiga problem med att hitta senskydd till min D-ponny. Han har oftast storlek ponny i höjd, men behöver full för att nå runt...
Svar
10
· Visningar
573
Hästmänniskan Jag förstår inte hur jag kan ha hängt i stall i 30 vintrar och fortfarande inte hittat något som håller mig varm om fötterna. Söker tips...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 607
Senast: Buongusto
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
1 978
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp