Brodyrmaskin!

L

Lena2005

Jag funderar på att skaffa mig en brodyrmaskin, alltså av industrimodell.
Skulle isf vilja ha en portabel, så jag skulle kunna ha med på utställningar.

Finns det någon här som har erfarenhet av en sån?

Jag är nog hyffsat händig. Och jag är bra på att klippa och sy och sånt. Men frågan är om man är tvungen att vara dataexpert och ingenjör för att öht kunna trä trådarna och få den att brodera det man vill?

Finns det någon marknad tror ni?

Jag tänker hästfolk (brodyrmaskinerna går ju på högvarv i Göteborg Horse show, Stockholm osv) sen finns ju hundklubbar, idrottsklubbar, föreningar osv osv.

Men som sagt måste man vara en Einstein för att klara av det??

Mvh Lena
 
Sv: Brodyrmaskin!

Vi hade en enklare variant i skolan, den var från Huskvarna. Funkade jättebra, så jag broderade mina schabrak på syslöjden. Det var lätt att använda.

:laugh:
 
Sv: Brodyrmaskin!

vi har en husqvarna.
maskinen är utmärkt men husqvarnas programvara är faktiskt riktigt urusel.
sera tt måga butiker säljer ett annat fabrikat som är gigantiskt i usa och till dessa finns massa friaprogramvaraor så att man inte ruinerar sig. Janome tror jag de heter.

Ta GOD tid på dig att utvärdera de olika markena och modellerna, vissa ser bättre ut än vad de är.
och fundera efter ett tag ut på vad du skall sätta för krav på en maskin.
 
Sv: Brodyrmaskin!

Det finns både sy- och brodermaskiner och maskiner som bara är brodyrmaskiner. Jag PM:ar dig om Janome och Pfaff!
 
Sv: Brodyrmaskin!

Vi har just nu 5 st brodyrmaskiner (industrimodeller) och de är väldigt lätta använda.Datorerna/programmen som man använder är enkla och det är ingen skillnad på om det är 1,4,6 eller 8-huvudsmaskiner.

Vi brukar lite skämtsamt säga "att även en dresserad apa klarar av dom" :laugh:
 
Sv: Brodyrmaskin!

när jag gick i skolan hade jag och några klasskompisar ett UF företag tillsammans, vår affärsidé var att sälja handdukar med namn och/eller broderier i olika utföranden.
handdukarna vi köpte in fanns i typ 12 olika färger och 3 storlekar och vi hade min mormor som "anställd". Det var alltså hon som hade maskinen som broderade, tror hon sa att det fanns ungefär 5 000 olika bilder, och som jag förstod det så kunde man köpa till fler.
detta gick som smör i solsken, folk gillar personliga saker!

så jag tror absolut det finns en marknad, speciellt om man klarar att konkurrera om priser! börjar man med billiga priser och skaffar sig en pålitlig kundkrets klarar man även att höja priserna pö om pö :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp