@Sleepan Det är ju sjukt svårt att räkna på vad folk kommer dricka (kommer de vilja ha vitt, rött eller öl liksom?)! Hur många kommer ni bli?
Ja, det är skitsvårt! Vill ju inte riskera att köpa för lite...
Vi blir runt 80, tror jag
Ni då?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@Sleepan Det är ju sjukt svårt att räkna på vad folk kommer dricka (kommer de vilja ha vitt, rött eller öl liksom?)! Hur många kommer ni bli?
Ja, det är skitsvårt! Vill ju inte riskera att köpa för lite...
Vi blir runt 80, tror jag
Ni då?
Vi har nog typ bestämt oss för att ta Systembolaget ändå. Och så en tia för en öl/cider/glas vin på festen typ.
Vi tog lokala som vi har kännedom om sedan tidigare, medan blivande makens kusin (som gifter sig ungefär en månad senare) letade upp ett ställe som erbjuder hela paket genom samarbete med företagare på orten.Okej, kanske ska hoppa in här ändå?
Planerar bröllop till nyårsafton 2016 och jobbar för fullt med att hitta catering och lokal.
Hur gjorde ni (för jag antar att de flesta här har bröllop i sommar)?
Känns som om jag dammsugit internet och har i dagsläget två alternativ (dvs två som överhuvudtaget skulle kunna tänka sig uppdraget)
Tar tacksamt emot alla tips![]()
Kan tänka mig att just nyårsafton kan vara lite svårare att få ihop personal, eller iaf dyrare![]()
Oj, ni körde ett halvår i förväg alltså! Hur långt innan behöver gästerna lämna besked?@TygerTyger Vi skickade ut inbjudningarna i slutet av februari och gifter oss 6 augusti. 6 veckor tycker jag låter som väldigt väldigt kort tid. Vi gifter oss i semestertider samt vill inte ha barn med (= folk måste hitta barnvakter) så vi kände att lång tid mellan inbjudan och vigsel var extra viktigt.
Vi kontaktade först vigselförättaren för att dubbekolla att tiden funkade (de jobbar mellan 11-15 men vi ville gifta oss kl 17), sedan skickade vi ut inbjudningarna. Så vi kommer gifta oss kl 17:00. Mat kanske blir runt 18:30 då vi kommer ha välkomstdrink och mingel mellan vigseln och maten.
Tårtan kanske blir runt 22.00 (har inte bestämt hur lång tid allt ska ta ännu men ungefärligt) och festen håller kanske på till 02:00.
Oj, ni körde ett halvår i förväg alltså! Hur långt innan behöver gästerna lämna besked?
Vad bra att det gick att ordna vigsel vid 17 istället för 15 eller tidigare. Var det av någon särskilt anledning som ni ville köra då och inte tidigare?
Ah, okej. Bra tänkt att försöka undvika att folk blir uttråkade. Vi har funderat på lite samma sak och hittills inte kommit på om vi ska lösa det genom att starta senare eller försöka köra igenom programmet till kanske 21-22 och sen låta vad som eventuellt händer därefter bli mera som en bonus.De behöver inte lämna besked fören en månad innan bröllopet. Eftersom folk bokar upp sina semestrar så jäkla tidigt nu för tiden så ville vi inte vara för sent ute.
Vi valde en lite senare vigsel då vi hellre ser att det blir en rolig kväll som går fort ist för en lite mer långdragen kväll som kanske blir lite tråkig om den håller på för länge.
Jag gifte mig i tisdags. Sådär i största lugn och ro. Jobbade på fm och mötte mannen utan för jobbet, tillsammans knatade vi tvärs över gatan in till kommunhuset där vigselförrättaren och två vittnen väntade. Efter det gick vi en sväng i det underbart fina vädret som också hittills bjöd på årets varmaste dag. Vi köpte glass och tittade varandra djupt i ögonen en kvart typVilka funderingar har du och vilka val gör du kring bröllop? Varför?
Det låter jättetrevligt! Smarta arbetstitlar också.Jag gifte mig i tisdags. Sådär i största lugn och ro. Jobbade på fm och mötte mannen utan för jobbet, tillsammans knatade vi tvärs över gatan in till kommunhuset där vigselförrättaren och två vittnen väntade. Efter det gick vi en sväng i det underbart fina vädret som också hittills bjöd på årets varmaste dag. Vi köpte glass och tittade varandra djupt i ögonen en kvart typknatade till banken i några ärenden och
sen hämtade vi minsting på förskolan.
Vi har skickat inbjudan till släkten för ett stort tvådagarskalas där man lämnar både finkläder och present hemma. Istället ber vi om deras hjälp i några timmar, att ta med sitt favoritverktyg och badkläder.
Vi vill inte ha en massa presenter, vi har allt vi behöver vad gäller saker, men vi har en ofärdig trädgård samt det ena av våra varmgarage ämnar vi ta bort garageportarna på, bygga igen en vägg och göra om till gästhus samt flytta garageportar till carport istället. Det vill vi gärna ha hjälp med. Vi har dock inte skrivit exakt vad vi vill ha hjälp med utan radat upp sisådär 20 olika "titlar" såsom arbetsledare, arbetstagare, kock, barnpassare, hästklappare, latmaskar, trädgårdsmästare osv. Allt för att ingen ska uppleva ett krav som gör att man inte vill komma.
Hälften av släkten har dessutom 60-80 mil att åka. Så vi laddar för långhelg mitt i semestern.. Vi räknar också med 25-30 barn. Så det kan bli livat.![]()
Jag gifte mig i tisdags. Sådär i största lugn och ro. Jobbade på fm och mötte mannen utan för jobbet, tillsammans knatade vi tvärs över gatan in till kommunhuset där vigselförrättaren och två vittnen väntade. Efter det gick vi en sväng i det underbart fina vädret som också hittills bjöd på årets varmaste dag. Vi köpte glass och tittade varandra djupt i ögonen en kvart typknatade till banken i några ärenden och
sen hämtade vi minsting på förskolan.
Vi har skickat inbjudan till släkten för ett stort tvådagarskalas där man lämnar både finkläder och present hemma. Istället ber vi om deras hjälp i några timmar, att ta med sitt favoritverktyg och badkläder.
Vi vill inte ha en massa presenter, vi har allt vi behöver vad gäller saker, men vi har en ofärdig trädgård samt det ena av våra varmgarage ämnar vi ta bort garageportarna på, bygga igen en vägg och göra om till gästhus samt flytta garageportar till carport istället. Det vill vi gärna ha hjälp med. Vi har dock inte skrivit exakt vad vi vill ha hjälp med utan radat upp sisådär 20 olika "titlar" såsom arbetsledare, arbetstagare, kock, barnpassare, hästklappare, latmaskar, trädgårdsmästare osv. Allt för att ingen ska uppleva ett krav som gör att man inte vill komma.
Hälften av släkten har dessutom 60-80 mil att åka. Så vi laddar för långhelg mitt i semestern.. Vi räknar också med 25-30 barn. Så det kan bli livat.![]()