Åh tack detsamma!
Grattis @1887
Kul grej men en jag följer på IG hade lagt upp en bild från ett bröllop och jag bara "men det där måste bara vara 1887"och då är IGaren inte någon härifrån som jag följer
![]()
Tack!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh tack detsamma!
Grattis @1887
Kul grej men en jag följer på IG hade lagt upp en bild från ett bröllop och jag bara "men det där måste bara vara 1887"och då är IGaren inte någon härifrån som jag följer
![]()
Ja ja, igår beställde vi små presentpåsar att lägga godis i och bordskonfetti. Det här känns otroligt främmande för mig men vi har fått höra från flera oberoende parter att små presenter på tallrikarna är något som man "ska" ha och det började verka lättare att bara införskaffa dem än att fortsätta argumentera emot.
Jag anar att det är något fel på min bekantskapskrets.Ojdå. Vi har varit på 6 bröllop de senaste två åren, och året där innan gifte vi oss själva. Vi har aldrig fått någon "present" vid bordet. Jag känner till att fenomenet existerar men trodde att de var de mest fanatiska på Bröllopstorget som pysslade med sånt![]()
Vi kommer också ha påsar med godis @TygerTyger mest för att man kanske vill ha något sött under en lång kväll.
Vi hade en godisbar med ca 12 kg kilo som gästerna fick äta på under kvällen så vi skippade presenter
Skämt å sido så har jag enbart fått present på ett bröllop (2 praliner) så jag tror inte det är så utbrett i min bekantskapskrets iaf.
Tråkigt att din bekantskapskrets lägger sig i på det sättet. Känns ju märkligt!Jag anar att det är något fel på min bekantskapskrets.
De säger det inte alls på något tråkigt sätt även om jag förstår att det kan framstå så när jag formulerar mig som ovan. Det är mera att de frågar allmänt om hur det går inför bröllopet och sen uttrycker sympati för hur mycket småpyssel planeringen måste innebära "och så precis när man tror att allt är fixat så kommer man på den obligatoriska tallrikspresenten" eller liknande som gör att det framgår mellan raderna att vi "måste".Tråkigt att din bekantskapskrets lägger sig i på det sättet. Känns ju märkligt!
Jag har inte heller varit på nåt bröllop med tallrikspresenter.De säger det inte alls på något tråkigt sätt även om jag förstår att det kan framstå så när jag formulerar mig som ovan. Det är mera att de frågar allmänt om hur det går inför bröllopet och sen uttrycker sympati för hur mycket småpyssel planeringen måste innebära "och så precis när man tror att allt är fixat så kommer man på den obligatoriska tallrikspresenten" eller liknande som gör att det framgår mellan raderna att vi "måste".
Jag har inte heller varit på nåt bröllop med tallrikspresenter.
Aha, äsch men sånt behöver man ju inte låtsas som att man tolkar inDe säger det inte alls på något tråkigt sätt även om jag förstår att det kan framstå så när jag formulerar mig som ovan. Det är mera att de frågar allmänt om hur det går inför bröllopet och sen uttrycker sympati för hur mycket småpyssel planeringen måste innebära "och så precis när man tror att allt är fixat så kommer man på den obligatoriska tallrikspresenten" eller liknande som gör att det framgår mellan raderna att vi "måste".
Hur många gäster var det ni hade?
Jag har inte heller varit på nåt bröllop med tallrikspresenter.