Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
21 dagar kvar
Idag har vi fixat bordsplaceringen, gick oväntat smidigt![]()
Bordsplacering har jag föreslagit att vi ska fixa ett exempel på utefter vilka vi bjudit. Mest för att det är kulSvårt att INTE sätta alla bönder eller alla jägare på samma bord, eftersom det är många av våra gäster som har kor hemma eller jagar frekvent.. Blir lite synd om den enda vid bordet som inte råkar ha kossor eller jakthund, typ.
Kan man göra det innan man fått svar på vilka som kommer?
En sån härlig bild!Okej, kan inte låta bli.. Möhippebild! (fick byta till riktiga ridkläder sen)
![]()
Har ni tittat något på bygdegårdarna runt om i Uppland? Vi hyrde en en sådan och blev väldigt nöjda!Det vankas bröllop i vårt hushåll, vilket känns fantastiskt! Datum är ännu inte satt, dels för att vi vill ha planeringen klar och därmed budgeten så att vi har möjlighet att spara ihop pengarna.
Min klänning är inköpt, temat är bestämt och gästlistan är klar, dock sliter jag mitt hår när det kommer till festlokal. Det vi letar efter är en lokal i Uppsala med omnejd, eller Sala med omnejd. Vigseln är borgerlig vilket gör oss lite mer flyttbara.
Vi har följande krav:
*Plats för 50 sittande personer, men även möjlighet till dansgolv och yta att göra en tillfällig lekhörna för dem minsta.
*Att vi får ta med egen mat och dryck.
*Helst att det går att hyra fredag - söndag.
*Bord och stolar finns.
*Att vi får dekorera själva.
*Rimlig hyra.
Vi har tittat på ett flertal lokaler i Uppsala, men antingen måste man anlita en speciell cateringfirma eller använda en bestämt meny. Hyran är hutlös, och man får inte dekorera själv.
Nationerna, festvåningarna, orangeriet, slottet och Botaniska trädgården går bort.
Känner mig som en strandad val, och har fått total blockad när det kommer till fortsatt planerande. Fick inte mycket inspiration från google och diverse bröllopsforum.
Även ni som inte är boende i Uppsala, vad hyrde ni för lokal, blev ni nöjda och vad landade hyran på?![]()
Det vankas bröllop i vårt hushåll, vilket känns fantastiskt! Datum är ännu inte satt, dels för att vi vill ha planeringen klar och därmed budgeten så att vi har möjlighet att spara ihop pengarna.
Min klänning är inköpt, temat är bestämt och gästlistan är klar, dock sliter jag mitt hår när det kommer till festlokal. Det vi letar efter är en lokal i Uppsala med omnejd, eller Sala med omnejd. Vigseln är borgerlig vilket gör oss lite mer flyttbara.
Vi har följande krav:
*Plats för 50 sittande personer, men även möjlighet till dansgolv och yta att göra en tillfällig lekhörna för dem minsta.
*Bord och stolar finns.
*Rimlig hyra.
Vi har tittat på ett flertal lokaler i Uppsala, men antingen måste man anlita en speciell cateringfirma eller använda en bestämt meny. Hyran är hutlös, och man får inte dekorera själv.
Nationerna, festvåningarna, orangeriet, slottet och Botaniska trädgården går bort.
Känner mig som en strandad val, och har fått total blockad när det kommer till fortsatt planerande. Fick inte mycket inspiration från google och diverse bröllopsforum.
Även ni som inte är boende i Uppsala, vad hyrde ni för lokal, blev ni nöjda och vad landade hyran på?![]()
@Otter Vi hyrde precis bygdegården i Barkarö, Västerås, fredag till söndag för 3000:-
Hade catering och egen alkohol och dekorerade massor själva
Det mesta fanns, till och med ljusstakar och små koppar till värmeljus.
Det vankas bröllop i vårt hushåll, vilket känns fantastiskt! Datum är ännu inte satt, dels för att vi vill ha planeringen klar och därmed budgeten så att vi har möjlighet att spara ihop pengarna.
Vi har följande krav:
*Bord och stolar finns.
*Rimlig hyra.
Det låter roligt! Vår lokal kostade 700 kr/h och man måste hyra den i minst 8 h. Det var en gammal gård som numera är konferensanläggning och ladan är konverterad till festsal. Man fick plats med upp till ca 80 sittande med smart möblering men det blev inte blev ödsligt med de 40 som vi landade på. De möblerade och dukade, vi fick dekorera själva och hade vi velat byta ut t ex servetter och ha överdrag på stolar etc så hade det gått bra. Vi använde restaurangen som fanns där men det hade gått bra att ta in annan catering också, eller ordna egen mat med hjälp av köket som fanns i byggnaden. Det gick att köpa städning för 700 kr så att vi slapp det men senast 01.30 skulle festen vara slut och då skulle vi ha plockat undan våra egna saker, inkl. dekorationer.Det vankas bröllop i vårt hushåll, vilket känns fantastiskt! Datum är ännu inte satt, dels för att vi vill ha planeringen klar och därmed budgeten så att vi har möjlighet att spara ihop pengarna.
Vi har följande krav:
*Bord och stolar finns.
*Rimlig hyra.
Berätta mer om hur det blev!@Otter Vi hyrde precis bygdegården i Barkarö, Västerås, fredag till söndag för 3000:-
Hade catering och egen alkohol och dekorerade massor själva
Det mesta fanns, till och med ljusstakar och små koppar till värmeljus.
Varför får folk inte sitta var de vill? Förstår inte varför man vill bland folk efter eget tyckande. Jag hade tackat nej till festen om jag vetat att där var bordsplacering.Bordsplacering har jag föreslagit att vi ska fixa ett exempel på utefter vilka vi bjudit. Mest för att det är kulSvårt att INTE sätta alla bönder eller alla jägare på samma bord, eftersom det är många av våra gäster som har kor hemma eller jagar frekvent.. Blir lite synd om den enda vid bordet som inte råkar ha kossor eller jakthund, typ.
Kan man göra det innan man fått svar på vilka som kommer?
Har bekymmer med klänning. VILL INTE åka och prova.. Min mardröm att prova kläder i butik, ännu värre med expedit som ska hjälpa till, och jag tänker inte göra något jag är obekväm med inför vår stora dag.
Beställa på nätet? Varifrån? Har en men den känns för enkel ändå. Kikat på vanliga maxiklänningar men hittar inget som jag gillar. Suck.
Varför får folk inte sitta var de vill? Förstår inte varför man vill bland folk efter eget tyckande. Jag hade tackat nej till festen om jag vetat att där var bordsplacering.