Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja.
Rätten till sjuklön och sjukpenning bör begränsas till enbart det nödvändiga.
Nu är det kanske lite OT, men jag kan tänka mig att gränsdragningen är svår och därför har man inte lagt ner någon energi på det. Tex en bröstförstoring kan ju även vara av psykiska anledningar, vem bestämmer vad som är nödvändigt eller inte.
Operationer finansierade av staten känns som en rimlig gränsdragning. Då har en läkare bestämt att ingreppet är behövligt. Beslutet ska inte ligga hos varje privatperson som anser sig vara i behov av en skönhetsoperation.
De smärtsamma operationerna som kräver sjukskrivning blir dessutom allt vanligare. Det handlar om implantat lite överallt, näsa, öron, fettreducering, kemisk/laser-peeling, lyft etc
Att arbetsgivare fram till 14e dagen och stat efter 15e dagen ska finansiera sjuklön och sjukpenning för skönhetsoperationer är provocerande.
Jag ska lägga framför muskeln och det ska ju inte vara sååå hemskt. Hoppashoppas att jag iaf kan röra mig på egen hand dagen efteratt det sen lär va i slow-mo gör inget. Ska bunkra kylskåpet så att jag inte behöver gå utanför lägenheten på minst en vecka haha.
Jag tänkte göra bakom först men valde framför eftersom jag har väldigt vältränade bröstmuskler ocy vill kunna fortsätta träna lika hårt sen. Men jag ska inte heller göra enorma så det borde bli bra![]()
Nu är det kanske lite OT, men jag kan tänka mig att gränsdragningen är svår och därför har man inte lagt ner någon energi på det. Tex en bröstförstoring kan ju även vara av psykiska anledningar, vem bestämmer vad som är nödvändigt eller inte.