Bruna benskydd?

Centaur

Trådstartare
Vad finns det för strykkappor/damasker/hela skydd (dvs inte sen- och kotskydd) som går att få i brunt?

Jag vet om dom från JHL men hörde att dom var så små i stl så är osäker på att beställa såna, rädd dom är för små..

Men det måste väl finnas fler?

Sv: Bruna benskydd?

Mark Todd men det är fult med det vita luddet.
Prof. Choice har bruna men färgen är så... ful.
Jag har Eskadron-damasker, brun neoprene + svart plast.

Dom är ljusare irl, ser lite bajsbruna ut faktiskt :p
Jag köpte mina Eskadron på globen, någon typ norsk eller dansk återförsäljare som var där :p

Den färgen som heter choko? Vad för färg är "tanne"? Är det typ sand?

Nepp, har inte haft kamera på år o dag känns det som! Helt hemskt irriterande, måste laga den snart.

ja det är choko som är den fina mörkbruna. tanne gissar jag på att det är cognac-färgen men jag är inte säker.

Okej kanske ska beställa såna då... Egt så vill jag ha hel-bruna men om det inte går att hitta så.. Vad brukar frakten gå på?

Centaur skrev:
Vad finns det för strykkappor/damasker/hela skydd (dvs inte sen- och kotskydd) som går att få i brunt?

Jag vet om dom från JHL men hörde att dom var så små i stl så är osäker på att beställa såna, rädd dom är för små..

Men det måste väl finnas fler?

Du kanske inte tycker de är bra, men H***s har ju faktiskt bruna damasker och heltäckande ridskydd. Kolla på hemsidan.

Dom ser ju ut som Eskadron-skydden (dvs svart gummi och kardborre) så då kan jag lika gärna köpa dom, men tack ändå! :)

Jag vet flera som har JHL skydden och som är nöjda med dom.
Tycker dom är fina och helt okej till ett bra pris. Kostar väll runt
300:-/paret och går väll att få i svart, brunt och vitt. Tror inte att dom är så små, t.ex. en i stallet har haft dom på sina olika hästar dvs. en långbent treåring, ett stort sto som är runt 175 hög och rätt normalt byggd, en smäckrare hbl valack runt 165 hög, ett lite kraftigare hbl också ca 165 etc. och dom har funkat jättebra!

Mark Todd finns ju också, dom är ju ganska lika. Kostar väll ungefär lika mycket också. Såg Pether Markne köpa sånna när Bidermans (bland annat) var på Strömsholm för nåt år sen :p. Var väll när det var typ pingsttävlingar/strömsholmstävlingen.

Dom är jättesmå!
Jag brukar göra iordning en häst i stallet åt min tränare och den får ha såna när jag är sen och dom borde vara i typ XXL på bakbenen. Hästen ifrån är väl 164 cm eller något. Dock ganska grova ben men inte så det är extremt.

Vet du vilka stl hon har på sina? Jag kollade på stigsbergs gård och där finns dom i L och XL. Det borde ju räcka, han är ju inte grov i benen, bara stor..

Vet inte exakt storlek men jag kan undersöka det i morgon och återkomma då. Hon har två JHL, en uppsättning vita och en uppsättning svarta.

Vet inte om det är exakt samma, var så länge jag såg mark todd skydden nu, men dom jag minns att dom är rätt lika i alla fall.

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 426
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 752
Senast: 13579vas
·
R
Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 626
Senast: julgrisen
·
Kropp & Själ Jag har haft problem med att det kryper och rycker i benen på kvällar och nätter sedan jag brände ut mig i våras. Det blev än värre när... 2
Svar
23
· Visningar
1 165

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka