Bruna chaps?

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare smultronfot
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 294
S

smultronfot

Får man tävla i bruna shortchaps på lokal dressyr?
Eller måste de vara svarta?

Sen undrar jag om man får rida med kulsporre? Eller måste sporren vara rak?

Sv: Bruna chaps?

Jag har läst TR men jag förstår inte vad de menar. Därför frågar jag.

ja de är den, men de var inte de jag frågade.
I TR står de något om sporre mer plast kula är tillåtet. Men de står också något om att nånting ska vara rak.
Äsch, de där blev luddigt.

Har de inte framför mig så.

Ja, du får tävla med bruna shortchaps (under förutsättning att de är enfärgade och inte har fransar) och jodphursskor upp t.o.m. lokaltävling.

Och ja, du får rida med kulsporre (max 15 mm på ponny). Ordet "raka" i TR syftar på sporrens utskjutande del som antingen får peka rakt ut bakåt eller vara lite böjd nedåt (när sporrarna bärs rättvända). På ponny ska dessutom sporrens utskjutande del vara avrundad, så kulsporrar är ju ett alldeles utmärkt val. Upp till lokaltävling behöver du förstås inte ha sporrar alls om du inte vill.

Lycka till med tävlandet!

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
588
Senast: Ramona
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
738
Senast: MiniLi
·
Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt... 2
Svar
39
· Visningar
1 452
Senast: Bison
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka