Bukefalos 28 år!

Bruna hästar brunt läder - bilder?

skiesabove

Trådstartare
Brunt läder är snyggare än svart imo, men hur väljer jag rätt nyans för att framhäva min bruna häst bäst?

Jag skulle vilja se bilder på era bruna hästar klädda i brunt läder, om någon vill dela med sig. I alla nyanser! Cognac, oak, tobacco, havanna etc.

Söker inspiration inför framtida inköp :).
 
Här är min kuse i brun mundering :up: Finns verkligen inget snyggare än brunt läder :love:

jzih5i.jpg
 
Har helst brunt jag med men "vanligt" brun till en "vanlig" brun häst. Tabacco hade jag på fuxen men kan tänka mig det på ljust bruna också. Letade länge efter rätt bruna färg till ponnyn, ville ha åt det röda hållet och ingen matt färg. Tycker det blev bra :)

1_543239f9e087c348fcd6b507.jpg
 
jag ycker att det är snyggast att bryta färg mot hästen, dvs inte tabacco på fux, choklad brunt på mörkbrun häst och svart på svart häst osv. ;)

på min fux så har jag choklad brunt, och tycker att det är snyggast på hästar med röda toner i sig. även bruna hästar med rött i sig :).
på mörka tråk bruna hästar så vill jag ha röda toner i lädret (men inte för rött).
och på hel svarta och mlrk mörk bruna yran tecken, tycker jag att tabacco är snyggt ;) även om många avskyr det ^_^, men tycker att färg behövs till mörka hästar
 
Haha, jag älskar tabacco - men på rätt häst. Har tvåfärgad hoppsadel (brun/tabacco) så den funkar till allt och alla ;)
 
Min lilla bruna vän har ett brunt träns bland alla svarta träns, jag har lite svårt för brunt läder om jag får erkänna. Jättejättefint när man håller i det men ja, jag har väl bara blivit en "svart" person när det kommer till läder. Finast på min lilla bruna
<------ väldigt röd vilket inte syns på bilden
är i mitt tycke ganska så hasselnötsaktig brun, lite mörkare än ljusbrun och varm i färgen.. en gnutta åt chokladhållet :) Hittar inte bild just nu.. ska leta ;)
 
@olivialarsson Nosgrimman på kandaret är underbar! Vad är det för märke och hur bred är den på mitten?

Juno i brunt, tycker han passar riktigt bra i det och är på jakt efter en dressyrsadel i brunt också (blir iofs överlycklig om jag hittar en med rätt vidd, sits och kåpor först...)
10521639_10203901643973393_6911859224926189935_n.jpg
 
@Fiorano Kandaret är faktiskt från H**ks :-) Deras lite "dyrare" variant. Kalaset gick på ca 1400, inkl betten och frakt, och jag är supernöjd! Riktigt snyggt budjetkandar :-) Lädret är inte heller så dåligt, hade förväntat mig mycket sämre! har inte riktigt koll på exakt hur bred den är, men skulle tippa ca 3 cm.
 

Liknande trådar

Utrustning Som rubriken så snällt säger så har jag problem med att välja färg på läder till min häst. Hon är en brunskäck med lite rött i det...
2
Svar
29
· Visningar
6 242
Senast: carriemma
·
Hästmänniskan Det blir inte alltid som man önskar när det gäller hästköp.. Vi köpte en svensk unghäst för två år sedan som vi red in och började träna...
Svar
3
· Visningar
2 623
Senast: Ridinglady
·
H
Utrustning Hej alla! Jag vet inte vart jag ska vända mig, så jag hamnade här! Dagens i-lands problem: Kan man ha brun (mörkbrun) utrustning på en...
2
Svar
22
· Visningar
9 699
Senast: Pallen
·
V
Utrustning ja vad tycker ni? Jag älskar brunt läder, tycker det i regel är snyggast, men pållan är brun med röd nyans. Så nu är jag tveksam...
Svar
17
· Visningar
2 324
Senast: lobell
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp