Bruna ridstövlar?

Fibusen

Trådstartare
Letar och letar,men verkar bara finnas svarta,har hittat 2 par bruna på h**ks,men brukar dom ha bra kvalite på stövlar där? Kanske nån t.o.m har dom bruna och kan berätta lite om dom?

Sv: Bruna ridstövlar?

Jag har de svarta stövlarna från hööks med strass, de som också finns i bruna. (de tunna)

Jag tycker att de håller en hyfsad kvalite. Mina dragkedjor håller och lädret verkar vara bra. Putsar upp dom efter varje ridtur och de ser fortfarande nya ut. Köpte dem i maj månad och är använda dagligen sedan dess.

Min kompis köpte de grövre stövlarna med snörning hela vägen fram och de verkar vara bra kvalite på dom.

Jag har Veneto från. Hööks, klart prisvärd stövel men inte lika stadig som ex Cavallo, Petrie och Königs.
198654_2079896808925_1590181870_1941285_7485008_n.jpg

Dom ligger nog i lite dyrare prisklass än jag tänkt mig,hade tänkt runt max 1500:- då jag inte rider så ofta då jag inte har en ridbar häst än,utan blir nån gång i bland,samt mycket markarbeten med min pålle så klart.

Har ett par gamla ridstövlar nu som är för stora,har testat med gympaskor,men dom ramlar det in massa grus i när vi är på ridbanan,gummistövlar blir bara klumpiga,så det bästa är som sagt ridstövlar,men vill som sagt inte lägga ut en massa tusen på dom när jag inte ens kommer att rida (mycket) i dom.

Hur är sulan? Har ett par ridskor som sulan är stenhård på och den blir jättehal på stallgången! :crazy:

Horka har två stövlar i brunt läder, modell Anna med snörning och modell Isa utan. De ligger nån hundralapp över din maxgräns.

MH har iaf haft ett par mörkbruna stövlar (jag har ett par) och de låg i din prisklass.

Inte de nättaste stövlarna men jag har dom till vardags och tycker att de duger alldeles utmärkt för det :)

Hur är sulan? Har ett par ridskor som sulan är stenhård på och den blir jättehal på stallgången! :crazy:

Sulan är gummi och inte alls hal. De formar sig väldigt bra efter foten också och är väldigt sköna att ha på sig:). Jag är väldigt nöjd med mina!

Åh, dom skulle jag också vilja ha. :love:
Perfekt att rida ut i och rida unghästar som skrapar sig mot väggarna. :d Men de är 9 cm för korta i skaften. :(

Bah! Hur långa spindelben har du egentligen;)!! Ibland är det bra att ha korta ben tydligen:p.

Ja var glad för dina korta ben, jag måste alltid måttbeställa stövlar. Har ett par fårskinnsfodrade vinterstövlar i standardmått (typ 47 tror jag) och dom är så korta att dom ser inte ens ut som ridstövlar. :p Sköna i stallet dock!

TS: Jag har bruna Petrie stövlar. Allt fler stövlar kommer nu i brunt som standard. Men dom flesta ligger ju en bit över din budget. Om du lägger till 500 så finns Cavallos juniorstövel i brunt. Pioneers ligger väl också runt 2000 kr. Dom är dock helt extremt mjuka, som chaps.

54 cm i höjd och 33 cm runt vaden. :(
Högsta är 45 cm i ventostövlen, men då är den också 37 cm i vaden...

Liknande trådar

Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
247
Senast: sweep
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 529
Utrustning Tjo, är denhär fett misslagoma årstiden nu, när grusvägarna tinat fram, men hage är fett snöig och isig än, och gården bara bitvis isig...
Svar
6
· Visningar
568
Senast: Shixle
·
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
942
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka