Bruna ridstövlar?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare LiselotteA
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 40
  • Visningar Visningar 6 772
L

LiselotteA

Till svart läder?

Vad tycker ni om det?

Jag har svart läder på sadel, träns, osv... och nästan allt i marinblått och vitt till min skimmel...

Men nu är jag lite inne på att ha bruna ridstövlar... nästan alla mina kläder i stallet är också marinblåa... Tror ni att det ser lustigt ut?

Om det är någon som har någon bild på ett liknande upplägg så är jag hemskt intresserad.

Ha en bra dag!

Sv: Bruna ridstövlar?

hm.. Själv skulle jag nog hellre satsa på ett par svarta stövlar, för du verkar ju vara ganska välmatchad förövrigt...

Ja, du har nog rätt... vet inte vad som flög i mig.. :d

Bruna stövlar är alltid snyggt. Att hästen har svart tycker jag är oväsentligt - jag är inte mycket för att matcha häst och ryttare öht.

Nej, i ärlighetens namn så var inte min tanke det från början heller, men det har bara blivit så.. både jag och hästen ( han har sagt det till mig såklart..:angel:) gillar marinblått...

Men jag tänkte mest om det såg lustigt ut när allt min läder är svart och sen har jag brunt på ridstövlarna...

Orka bry sig om vad andra tycker. Skulle du själv bry dig om du såg en ryttare med bruna stövlar och häst med svart utrustning? Själv skulle jag inte bry mig ett dugg.

tror du verkligen att det kommer att se konstigt ut ? jag är osäker, du känner ingen me bruna stövlar så du kan prova å se hur det ser ut ? fast om jag hade fastnat för ett par bruna stövlar så hade jag nog köpt dem fastän jag har svart till hästen. :)

Jag vet inte.. det är därför jag frågar om ni skulle göra det :)

Jag tror inte att jag har sett någon och därför vet jag inte om jag tycker att det ser lustigt ut...

Det är inte för någon annans skulle jag frågar, utan för min egen.. jag är inte säker på att inte jag själv skulle tycka det ser lustigt ut.. om ni fattar vad jag menar...

Jag har inte gitt med att köpa två träns så jag har en svart hoppsadel, brunt träns, svarta skor och shortisar. Sen när han blir äldre och mer riden så har jag en brun dressyrsadel och ett par svarta läderstövlar... Hej och hå!:rofl:

tror du verkligen att det kommer att se konstigt ut ? jag är osäker, du känner ingen me bruna stövlar så du kan prova å se hur det ser ut ? fast om jag hade fastnat för ett par bruna stövlar så hade jag nog köpt dem fastän jag har svart till hästen. :)

Det var en bra idé! Jag vet dock ingen som har bruna.. men jag kan ju luska lite...

Jag har inte helt fastnat för några ännu så där utan det var bara en tanke som slog mig att det kanske skulle vara kul, men som sagt.. jag är lite allergist mot tex brun sadel och svart träns och tvärt om, så därför så är jag inte 100 på om jag själv skulle gilla det..:)

Får väl bli ett par Marinblå Tretorn annars..;)

Ja som jag fattar det vill du ha ett par bruna stövlar men vågar inte köpa några för att du är rädd att det finns andra som tycker det ser lustigt ut. Vill du ha ett par bruna stövlar så köp ett par och strunta i vad alla andra tycker.

Själv har jag röda stövlar men jag har inte rött träns för det.

Nej, du missförstår mig... Anledningen till att jag inte köper dom på en gång är att JAG! JAG! och åter JAG! kanske inte själv tycker det är snyggt...

Om jag var 100 på att JAG skulle tycka det var snyggt så skulle jag köpt dom...jag bryr mig inte om om andra tycker det är fult.. men som sagt... JAG! är lite allergiskt mot blandat läder, men har inte sett hur det ser ut med bruna stövlar mot svart läder..

Så det har ingenting att göra med om vad andra skulle tycka... behövde bara lite input och kanske blider på hur det ser ut...

Hoppas du förstår vad jag menar...:)

Jag köpte bruna stövlar för att jag mest hopptävlar och då är den utrustningen brun.. Men dressyrutrustningen är svart.

Tycker inte det ser särskilt konstigt ut men nu har dom ju mörknat lite i färg efter smörjningarna men ingen som har kommenterat än :D.

Tycker du det är snyggt så ska du ha det!

Jag köpte bruna stövlar för att jag mest hopptävlar och då är den utrustningen brun.. Men dressyrutrustningen är svart.

Tycker inte det ser särskilt konstigt ut men nu har dom ju mörknat lite i färg efter smörjningarna men ingen som har kommenterat än :D.

Tycker du det är snyggt så ska du ha det!

Hej!
Problemet är att jag inte vet om jag tycker det är snyggt ihop.. stövlarna är snygga i sig, men jag är ju som sagt lite allergisk mot brunt och svart läder blandat.. Så jag är mest ute och fiskar bild...

Däremot har jag sett svarta stövlar mot brun utrustning och det tycker jag inte ser så farligt ut faktiskt! :)

All utrustning till min häst är brun men jag har svarta stövlar..
hmm..Ser det konstigt ut?

Vilken brun? Mörk eller ljus? Ska du tävla med dom?

All utrustning till min häst är brun men jag har svarta stövlar..
hmm..Ser det konstigt ut?

Jag såg en bild på det, och det tycker jag inte ser konstigt ut... men jag skulle ha tvärtom.. och det kanske gör det... När jag ser det framför mig i min hjärna så är jag inte helt övertygad om att jag skulle trivas med kombinationen bruna stövlar och svart sadel...

beror på färgen. helt ljusbruna stövlar mot svart sadel är inte så snyggt... men lite mörkare bruna eller rödbruna blir nog snyggt! tänk dock på att inte ha så mkt färger på schabrak, byxor osv då kan det blir rörigt...

har själv bruna stövlar, ett par ljusare (tobacco) och ett par mörkbruna. men jag har brunt på allting annat också.

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
872
Senast: Lisen82
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 431
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 195
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så... 2
Svar
39
· Visningar
3 999
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Fågelobservationer