Brunst och seminering!

Novalisa

Trådstartare
Det här med brunst och att veta när man ska åka till seminstation!🤔
Mitt sto visade väldigt tydlig brunst i början av året, hade en valack som hon visade väldigt tydligt mot. Valacken flyttade för ett tag sedan och efter det ser jag inte så tydliga brunster längre. Vilket gör det lite svårt att veta när man ska åka till seminstationen.
Innan har det varit intervall på 3v +2 dagar emellan, men nu verkar hon gå in i brunst efter bara 2v + 4 dagar. Inte helt säkra tecken dock.🤔
Tidigare har hon verkligen skvätt, tryckt upp sig mot vägg m.m, men sen valacken åkt ser man henne bara blinka lite och är lite svullen bak.
Hur skulle ni planerat in att åka?
Har rätt nära till station, ca 45 min, så åker hellre en gång extra än att missa!😉
 

Liknande trådar

Avel Hej! jag behöver tips från er med mer erfarenhet. Jag har några ston på besök till min hingst, varav ett av dem aldrig varit betäckt...
Svar
9
· Visningar
1 180
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 757
Senast: Stereo
·
Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 206
Senast: co-SMAD4
·
Övr. Hund Flatte/labbe blandning på 4,5 år. Vi har inte kastrerat tidigare pga att han inte visar några tecken på ilska mot andra hanar och...
Svar
17
· Visningar
1 737
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp