surprice1985

Trådstartare
En liten fråga om brunst!
Mitt sto ska på betäckning och jag går och väntar på att hon ska komma i brunst...
Senast hon brunstade var den 13 Maj.
Borde hon inte kommit igång igen nu?
Sitter o räknar men blir inte klok på att!
Hon brukar alltid visa rejält när hon brunstar men nu syns den inte till alls...
Hon höll på lite längre sist eftersom vi flyttade hem henne lite tillfälligt till en kompis och i hagen brevid gick en vallack som tydligen var väldigt snygg ;) kan det ha ställt till det?

Sv: Brunster

Jo hon borde ha brunstat.
Åk in och kolla henne, antingen kan hon ha skjutit fram brunsten eller så
har hon brunstat utan att visa tecken på det.

Bäst är att göra en undersökning så man vet vart hon är.

Jo det får bli en kontroll nu i veckan hos stationen, vill inte riskera att missa något nu när vi är lite sent ute..

Du verkar inte vara ensam om struliga brunster i år. Min som normalt sett brunstat som en klocka de 12 åren jag känt henne har hoppat över en brunst, gått in för tidigt i en, och nu inte gått in i en ny när hon skulle...:confused: det pratades om det här i någon annan tråd och det verkar vara fler som haft det så.

Det som stoppade upp det på min den här brunsten var en blodfylld blåsa, så det är nog bra att åka iväg och kolla dom så det inte är något som strular

Det är ju typiskt att det ska strula när jag väl bestämt för att betäcka ;)
Ringde stationen o vi ska åka dit imorgon kväll o få henne undersökt...
Kan det ha med vädret att göra att de inte brunstar som de ska? Inget sommar väder precis!

Ja det borde ju ha med den ojämna våren att göra:confused: men mitt sto har ju iofs visat tydliga brunster vilken säsong det än varit. Men det kanske blir svårt för dom när de tror att det ska bli läge och så blir det jättekallt rätt vad det är.

Idag ska vi tillbaka till stationen men ingen brunst i sikte!
Blir tokig :/
Frågade vet. ang de dåliga brunsterna i år och jodå hon hade oxå märkt av det.
Hon gillade inte att skylla på vädret men i år så trodde hon att det berodde på det...
Blir intresant att höra vad hon säger om min idag...

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
1 035
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
984
Senast: Sharpless
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 838
Senast: Stereo
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 336

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka