Brunt till fux??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare marijaa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 36
  • Visningar Visningar 2 538
M

marijaa

Funkar det?

Om någon har det, har ni bilder att visa?

Ska köpa en wintecsadel och för att komma undan lite billigare ska jag försöka hitta en begagnad, nu har jag hittat en som är brun. Vad tror ni? (visserligen lär ju min rumpa täcka det mesta av sadeln men man vill ju inte att det ska "skära sig" som rött och rosa på 80-talet :p )

Kusen är fux med rätt ljus man och svans.

Sv: Brunt till fux??

Ja, det var fint till din häst!

Sån här färg är det väl på den bruna sadeln:
w_allr_cair_200.jpg

(fast jag ska ha dressyrmodellen)
Till den här hästen:

9nov072.jpg

P1030528.jpg

Huvudsaken är väl att du själv tycker det är snyggt ;)

fast det är ju det jag inte vet om jag tycker ;) :cool:

Därför skulle jag vilja ha lite exempel...

annars tycker jag också att en del är lite väl kräsna vad gäller utrustning, huvudsaken är ju att den fyller sin funktion, å andra sidan vill man ju inte heller ha något som är rent fult...:smirk:

Huvudsaken är väl att sadeln passar!!;) Fast du kanske inte har kommit till det stadiet än att du tar vad som helst som passar!!:p Även om den är rosa med blåa prickar....:rofl:

Bruna sadlar passar bäst till bruna, fuxa och skäcka hästar tycker jag, så om den passar bra på hästen så tycker jag att du ska ta den! :D

Vadå brunt är det enda som passar till fuxar?? och att svart är fult. då skär sig ju det bruna mer än vad det svarta gör.
det som är snyggt på en fux är antingen tabacco/london eller svart.
om det är något som inte passar så är det mörkbrunt!
Sen är det ju huvudsaken att utrustningen fyllen sin funktion, inte färgen! TÄNK OM

"Brunt" kan vara alla sorters brunt... :smirk:

Svart är skitfult på fuxar, det skär sig totalt, blir hårt och alldeles för stor kontrast. Tänk om själv. :p

har du inga exempelbilder? :)

Nu har jag bestämt mig i alla fall.

Jag vet att sadeln passar för jag har haft exakt samma modell och storlek på honom innan. Men om det blir fult med brunt till kusen har en kompis lovat att byta med mig :bow: :bow:

Hon har ca 8 likadana sadlar fast svarta men hon sa att brun passar säkert till någon av hennes skimmlar, bruna eller svarta pållar...

Blir det snyggt måste jag ju köpa ett nytt träns också :angel:

Jag tycker brunt är snyggast till dom flesta hästar, framförallt fuxar!

*lånar*
Jag har en ljustbrun farmland till min fux, och ett svart träns eftersom jag egentligen inte bryr mig om att grejerna ska passa ihop i färgen. Sen har jag en ljus ljus westernsadel i mocca och den passar hon dunderbra i.

Och svart går också bra, det skär sig inte det minsta, däremot kan det se lite klumpigare ut än brunt, men det är bara min egna åsikt.

Centaur skrev:
"Brunt" kan vara alla sorters brunt... :smirk:

Svart är skitfult på fuxar, det skär sig totalt, blir hårt och alldeles för stor kontrast. Tänk om själv. :p

Jag kan bara hålla med. Har själv en rödfux och hon är vrålsnygg i brunt!

Tyvärr så är mina sadlar svarta - fanns inga bruna att få tag i som passade frökens rygg (begagnade sadlar) så matte fick köpa det som fanns och som passa plånboken.

Så jag tycker också att brunt passar MYCKET bättre på en fux än vad svart gör.

/Lizzie

Jag har en fux med ljus man och svans, som passar skitsnyggt i bruna träns. Han passar dock inte i svart, det blir som för grovt för han. Det var samma med min förra brunblacka häst, han passade med i brunaktiga träns men inte svarta.

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 445
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 817
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
2 597
Senast: Görel
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag skulle vilja att det fanns olika länder där samhällena funkade på olika sätt - och att man kunde välja att bo i det land som passade...
Svar
8
· Visningar
1 635
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka