Bryta kontrakt i förtid?!

L

lis

Vad händer om man gör det? :confused: Vad är det brott man blir skyldig till och vad brukar vara straffen? :(
 
Kontraktsbrott är inget brott som finns med i brottsbalken. Dvs man kan inte få fängelse eller böter. Däremot kan motparten stämma dig för kontraktsbrott och då rätten vid en tvistemålsförhandling ålägga dig att betala skadestånd eller att du ska fullgöra din plikt enligt avtalet, ibland också i någon slags kombination.

PM:a om du undrar något specifikt.
 

Liknande trådar

L
Juridik & Ekonomi Jag undrar två saker om polis anmälningar och sånt om nån här vet det! Och jag vill inte disskutera om VARFÖR jag undrar domhär sakerna...
2
Svar
20
· Visningar
2 287
Senast: gulakatten
·
Juridik & Ekonomi Hej. Jag hoppas att här finns några som mer kunskap än mig i hur polisen hanterar den här typen av situationer. Vi har fått mycket...
Svar
14
· Visningar
2 352
Senast: Rosett
·
IT & mobiler När jag trycker på FB-appen på min IPhone får jag bara upp den här bilden som brukar komma först innan Facebook öppnas. Men inget mer...
Svar
8
· Visningar
595
Senast: tuaphua
·
Skola & Jobb Jag kommer antagligen bli uppsagd, enligt vad min arbetsgivare har sagt. I övrigt har jag inte fått mycket info om vad som kommer...
2
Svar
29
· Visningar
3 031

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp