Bubbelfönster

kolblakkur

Trådstartare
Har sett hus med fönster som är som "bubblor". Alltså de "putar" utåt om ni förstår vad jag menar :) Fyller detta någon funktion förutom att se vidrigt fult ut? :angel::)
 
Åh jag med!! Googlade allt jag kunde för ett par år sedan men kunde inte hitta någon förklaring. Såg verkligen bedrövligt ut. Dessa var mörkblå om jag inte minns fel.
 
Jag tror att det är ett, i mitt tycke misslyckat, försök att imitera gamla munblåsta fönsterglas.

Ja det tror jag också. Hade det varit gamla glas hade jag sagt att det är något som ska vördas och behandlas med yttersta respekt (och försiktighet... jag kraschade två när jag renoverade fönster förra året :crazy:).
 
Såna här glas? @kolblakkur
original-antikt-f%C3%B6nster-med-konvext-exponeringsglas-84838147.jpg


Jag sökte på konvexa fönster men fick inte heller upp särskilt bra resultat.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag letar efter en feminin partyklänning. Och då menar jag inte med en massa volanger och småblommor, utan liksom en kvinnlig klänning...
2
Svar
29
· Visningar
3 786
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ I helgen har jag tävlat. Vita ridbyxor och tajt kavaj. Sen jag skadade mig och blev sjukskriven för snart tre år sen har min kropp...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
13 196
Senast: manda
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 002
Senast: Mabuse
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 718
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp