Bucas Shamrock Ultra

Chili

Trådstartare
Någon som har något att säga om detta täcke? Mitt alldeles nya Amigo Jersey Cooler gick sönder :( Så jag kunde inte byta, eftersom hästen hade haft sönder det. Han måste ha fastnat när han rullade sig i boxen, lämnade honom ensam i typ en kvart, och sedan var täcket helt söndetrasat. Han har aldrig gjort så innan under 5 år, så han måste verkligen ha behövt klia sig, eller hatat täcket :cool:

Är ganska olycklig nu, men fick trots allt köpa ett Bucas Shamrock Ultra för 500 spänn istället för de 1000 som de tar. Så jag vill veta om jag gjort ett bra köp? Handlade i all hast, var ledsen och sur, så jag har ingen aning om vad jag köpt knappt :confused:

Sv: Bucas Shamrock Ultra

Jag tror jag har ett shamrock ultra, men det är så gammalt så det kan vara en annan sorts modell, shamrock är det iaf av något slag.
Svettäcke är det då inte, min hade det som stalltäcke fram tills idag då jag bytte till ett teddyfodrat.

Så jag har blivit lurad? Påprackad ett "jättebra svettäcke med funktionsmaterial" som egentligen bara är himlans varmt?

Vi kom fram till en lösning med Amigotäcket iaf, det ska lappas ihop och dessutom förlängas i bogknäppet samt få sig ett bogveck så det passar pålle. Så jag kommer ju då ha ett bra svettäcke trots allt. Men i fortsättningen ska han INTE rulla sig med det, får väl sätta upp en nanny-cam eller nåt :p

Men är det en god idé att behålla Bucas täcket? Det var ju trots allt ett fynd. Fungerar det endast som stalltäcke eller andas det något?

joo jag har för mig att shamrock är ett svettäcke.

"The high performance Shamrock Power meets and exceeds all expectations for a sweat, travel, competition and light stable rug.

• Dual-layer Power fabric increases strength and wicking capacity
• The New and Improved Comfort Front Pad provides additional comfort and protects from front straps and fasteners
• Power Stay-Dry lining transports moisture away from the horse while remaining dry during the drying process
• Antibacterial inner layer
• Low friction outer finish minimises the amount of bedding material from sticking"
säger de på bucas hemsida iaf.

Ah, tack så mkt! Sökte jättemycket igår hemma men hittade nästan ingen info om Shamrock Ultra. Verkar ha utgått ur sortimentet? Nåväl, har hittat lite, så det verkar vara ett ganska multi-funktionellt täcke. Var kanske ett bra köp ändå :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka