bucastäcken

Lilla_Gubben

Trådstartare
Jag hoppas att jag fyndat nu... Våran ridsportaffär hade flyttrea, så jag fick ett Bucas-regntäcke (Irish light?) och ett all in one för sammanlagt 1458:-. Har inte köpt bucas på flera år, men jag hoppas att de har samma höga kvalitet som de hade på 90-talet :)

Nya pållen är 1,5strl mindre än den gamla, så täckesparken får lov att bytas ut...

Sv: bucastäcken

Har bucas regntäcke till min unghäst, kommer inte ihåg vilken modell men det är det täcket som håller bäst när den andre hästen ja har krubbiter på rumpan ivf. Så jag får ha innetäcke under om han ska ha tjockare täcken för annars gör krubbitningshuliganen sönder dem... Sitter bra på honom också :)

Det var ett kap, tror att jag betalade ungefär samma pris eller mer för mitt älskade Bucas Smartex Rain med tillhörande hals! :love::bow:
(halsen köptes dock efteråt)

Håller för 24/7 ÖSREGN, bitglada hagvänner (Amazing fick ett par riktiga huggbett av en märr med föl men det syns inte ens i täcket, trots att man hörde hur täcket rasslade till mellan tänderna :crazy:)

Bästa som finns och jag kommer bara köpa Bucas till henne, ser ingen anledning att byta ut det bästa av det bästa! :d

(Har ett Medium i samma serie också, lär bli fler!!)

Bucas er best! Jeg bruker ikke noe annet. Og de beste dekkenene er Smartex-dekkenene. De har stay dry for som gjør at du kan legge det på våt hest også tørker både hest og dekken på no time. Det har ballistisk ytterstoff også. Bucas Freedom og Irish har ikke stay dry, men er gode dekken det også. Bucas shamrock power er også genialt. Tørkedekken med stay dry og hesten tørker på et blunk. Fint å bruke på hengeren også.

Jag köpte ett Bucas Irish turnout och det har läckt som ett såll hela tiden. Skittråkigt för det sitter mycket bra på hästen :(

Jag älskar Bucas. Sitter kanon, tål tuffa tag o är ordentligt täta samtidigt som de andas. Är ett stort fan av deras funktions fleece. Skulle aldrig, aldrig, aldrig lägga ngt annat på en fuktig/svettig häst hur bra det än sig andas.

Jag har ett Bucas Irish turnout light och är supernöjd. Har inte läckt en droppe. Har bara bra erfarenheter av Bucas.

Liknande trådar

Utrustning En ny häst är på intågande, och till denna kommer en helt ny utrustning köpas då jag inte vill använda min gamla hästs grejer, de är... 2
Svar
24
· Visningar
2 964
Senast: SaraB
·
Hästvård Inköpt i nov -07. Fd galoppör, löpt flitigt i många år (sprungit in en halv miljon). Ingen skadehistorik jag känner till, förutom fula... 2
Svar
23
· Visningar
4 989
C
Övr. Katt Ibland blir man lite orolig över den kunskap som finns gällande foder till sin katt.. Jag har skrivit en liten artikel som jag tänker... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
11 394
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka