Bucket List 2014

Min lista är relativt kort, men stora också ;) Det är ju bara för 2014 och det är bara ett halvår kvar, så jag är realistisk ;)

- Nå normalvikt
- Hitta jobb
- Hitta ny medryttarhäst
- Lära mig att sova utan sömnpiller (seriöst, det här är svårt!)
- Och lite ekivokt :D Leva ut en sexuell fantasi med min sambo. Men det håller jag för mig själv :p
 
Sådär, nu är punkten "sommarteater" också avklarad. Till största belåtenhet dessutom, i form av en vandrande föreställning av Romeo och Julia genom Höganäs en fin sommarkväll. :)

I anledning av en annan tråd kom jag på att det också ska stå "fjällvandring" på den resterande livslistan. Samt en eller två övernattningar på ishotellet i Jukkasjärvi.
När ni väl är i trakterna far också till Tree Hotell i Harads och övernatta.
 
Ja! Det ser ju också fantastiskt ut. :-) Udda och speciella hotell är i största allmänhet något jag skulle vilja besöka oftare.
 
Alla har inte en Bucket List, jag vet. Jag hade inte det, har aldrig tyckt att jag behövt någon. Jag vet ju redan att jag ska resa till länder i fjärran, vara spontan och uppfylla mina drömmar, det ingår ju i livet. För en Bucket List är egentligen en lista över saker du vill göra innan du trillar av pinn. Det vill säga: En lista du inte betar av på en kvart direkt.

Men jag gissar att det är fler än jag som har lite av en listfetisch och fullkomligen älskar att bocka av punkter i rask takt. Någon gång i mitten av sommaren bestämde jag mig för att göra en Bucket List för sommaren 2014 (om man nu får räkna augusti och september som sommarmånader... ;)). Jag har satt en slutgräns vid sista september, för att ha lite tidspress på mig.

Min lista består av inspirerande, roliga upplevelser som är billiga och relativt lätta att genomföra. Punkter som faktiskt GÅR att bocka av. :p Men framförallt punkter som har potential till att ge mig livskvalitet i vardagsformat!

Så min fråga är med andra ord: Har ni en Bucket List för sommaren (eller annan tidsbegränsning, t.ex. hela år 2014) och i så fall vad står det på den? Och hur går det med den, vad har du betat av och vad har du kvar? Kommer du hinna med att göra alla dina punkter eller har du slopat några?

Och det är inte försent att börja skriva en nu... ;)
Åhh, så spännande!

Tänkte just när jag såg filmen The bucket list, att jag nog borde göra en! Har dock aldrig blivit av, men nu MÅSTE jag ju iaf göra en kortsiktig:D för 2014
*Börja sjunga i kör
*Försöka få igång familjehem
*Komma igång med ridningen, av såväl den äldre hästen som den yngre
*Börja meditera
*Nystart med hälsosam kost
*Börja motionera

Hm, får nog räcka så, i år...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp