Aliche
Trådstartare
Tänkte vi kunde ha en tråd för de (som jag) som vill få tummen ur och göra året 2015 till året då man slutade skjuta upp saker och började våga! Små eller stora saker spelar ingen roll 
Efter förra året som var periodvis ordentligt jobbigt och känslomässigt påfrestande samtidigt som det var upplysande och frigörande så har jag fått en förnyad livslust och framförallt så vill jag inte längre vänta på att saker ska hända, på att lära mig saker, uppleva saker!
Därför har jag förutom en mood-board för 2015 bestämt mig för att göra en bucket-list för 2015. Istället för att ha en för hela livet som gör det lätt att skjuta upp saker och vänta för länge så vill jag göra saker nu! Gärna tipsa varandra om hur man kan uppnå någon av punkterna om man har bra råd!
Så jag kan börja med min bucket-list som den ser ut, so far:
*Lära mig stå på händer (utan vägg)
*Springa 1 mil på under 60 min
*Testa på GeoCaching
*Kunna gå ner i brygga
*Bli bättre på att skissa och måla, hitta min egen stil!
*Börja skriva igen
*Rida mer än förra året
*Göra nåt roligt historieprojekt, vet inte riktigt vad eller i vilken form än men älskar historia!
*Baka mer och bli bättre på dekorationer
*Lära mig sluta oroa mig för allting hela tiden, inte vara så rädd att göra fel eller vad andra ska tycka och tänka.
*Lära mig att kunna ta komplimanger och uppskattning från andra.
*Bli bättre på att fota och göra det mer.
*Bli mer ordningsam, inga kläder på garderobsgolvet och grejjer överallt, jag mår bättre när det är rent och städat.
*Läsa mer igen, 1 bok i månaden och olika genrer så inte bara brittiska deckare
*Sluta be om ursäkt för mig själv och den jag är, inte förutsätta att andra tänker negativa saker om mig- gilla mig själv precis som jag är och acceptera att jag faktiskt jobbar på min svårigheter.
*Sluta känna skam över och acceptera att jag växte upp med en psykiskt sjuk förälder som misshandlade mig psykiskt. Kunna säga det högt till mig själv och andra utan att känna mig fel och som att jag överdriver.
*Sluta pilla på mina nagelband.
*Springa ett ColorRun
*Inte skjuta upp saker, gör det med en gång för det hänger bara över en annars.
*Ta 5 minuter varje dag och verkligen uppskatta allting i mitt liv och runt mig, årstider, dofter, ljud, små och stora framgångar, känslor m.m.
Så vad vill ni andra göra med 2015?
Efter förra året som var periodvis ordentligt jobbigt och känslomässigt påfrestande samtidigt som det var upplysande och frigörande så har jag fått en förnyad livslust och framförallt så vill jag inte längre vänta på att saker ska hända, på att lära mig saker, uppleva saker!
Därför har jag förutom en mood-board för 2015 bestämt mig för att göra en bucket-list för 2015. Istället för att ha en för hela livet som gör det lätt att skjuta upp saker och vänta för länge så vill jag göra saker nu! Gärna tipsa varandra om hur man kan uppnå någon av punkterna om man har bra råd!
Så jag kan börja med min bucket-list som den ser ut, so far:
*Lära mig stå på händer (utan vägg)
*Springa 1 mil på under 60 min
*Testa på GeoCaching
*Kunna gå ner i brygga
*Bli bättre på att skissa och måla, hitta min egen stil!
*Börja skriva igen
*Rida mer än förra året
*Göra nåt roligt historieprojekt, vet inte riktigt vad eller i vilken form än men älskar historia!
*Baka mer och bli bättre på dekorationer
*Lära mig sluta oroa mig för allting hela tiden, inte vara så rädd att göra fel eller vad andra ska tycka och tänka.
*Lära mig att kunna ta komplimanger och uppskattning från andra.
*Bli bättre på att fota och göra det mer.
*Bli mer ordningsam, inga kläder på garderobsgolvet och grejjer överallt, jag mår bättre när det är rent och städat.
*Läsa mer igen, 1 bok i månaden och olika genrer så inte bara brittiska deckare
*Sluta be om ursäkt för mig själv och den jag är, inte förutsätta att andra tänker negativa saker om mig- gilla mig själv precis som jag är och acceptera att jag faktiskt jobbar på min svårigheter.
*Sluta känna skam över och acceptera att jag växte upp med en psykiskt sjuk förälder som misshandlade mig psykiskt. Kunna säga det högt till mig själv och andra utan att känna mig fel och som att jag överdriver.
*Sluta pilla på mina nagelband.
*Springa ett ColorRun
*Inte skjuta upp saker, gör det med en gång för det hänger bara över en annars.
*Ta 5 minuter varje dag och verkligen uppskatta allting i mitt liv och runt mig, årstider, dofter, ljud, små och stora framgångar, känslor m.m.
Så vad vill ni andra göra med 2015?