Kiickan

Trådstartare
Min ena islandshäst fick bukbrock när han var 3-4 år. Är det någon annan är jag som har varit med om detta ?
Hur är era hästar idag i såna fall ?

Sv: Bukbrock

Min häst fick bråck efter en buköppning. Hon var då 19 år och hade dåligt hjärta och bråcket var riktigt stort. Jag valde då att ta bort henne, pga åldern och hjärtat, jag hade kunnat operara henne igen men jag ville inte orsaka henne mer lidande.

Sv: Bukbrock

Har ett sto med bukbrock som inte går att operera hon ser inte alls ut att lida av detta hon rids fin i hull blank, tycker även att bråcket blir mindre, det vanligaste är väl att man operera bråck, och hur stort det är och vart det sitter. Mitt sto har flera veterinärer sett på men alla säger samma sak.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag fick tips om att testa olja till häst för att underlätta med hullet. Jag började med 1/4 dl rapsolja och ökade till 1 dl/dag. Men... 2 3
Svar
45
· Visningar
2 609
Senast: skiesabove
·
Hästvård Min islandshäst har haft återkommande skador ända sedan jag köpte honom för 2 år sedan. Innan jag köpte honom har han bara gått på bete... 2
Svar
30
· Visningar
1 968
Senast: Noxos
·
Hästvård Jag gör ofta "buklyft" på mina hästar för att kolla av rörligheten i ryggen. Min ena häst har super rörlighet, lyfter jättefint men har...
Svar
18
· Visningar
1 408
Foder & Strö Jag antar att det finns fler än mig som har detta problem med att manen blir totalt förstörd av balkupan. Är det någon som har någon...
Svar
4
· Visningar
470
Senast: Lole
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd
  • Stora shoppingtråden III