Bukebiologer häråt

Sleepy

Trådstartare
Trots allmänt erkända google skills så har jag gått bet idag och det trots att jag även använt sökord jag aldrig trodde jag skulle skriva in... ehrm. Så, Bukeoraklet, kom till min räddning:

Stötte på två vinbärssnäckor (tror jag de heter) idag. De satt ihop fot mot fot, liksom. Djurvän som jag är får jag ändå erkänna att jag känner viss olust emot dessa slemmiga varelser, men blev lite fascinerad av åsynen. Så jag satte mig på huk och tittade närmare, insåg att det måste vara så de parar sig. Då får jag syn på att det ser ut som att den ena har armar; som den håller om den andre med. Smala, små slemmiga armar alltså, på en snigel. Vid det här laget har jag studsat flera steg baklänges. Mardrömmar incoming, zombieinvasion, världen är inte den vi trodde. :eek:

Ok. Efter att ha flytt till säkerheten i hängmattan och återfått andan så googlade jag, med fånen på armlängs avstånd. Vissa arter har tydligen varsin "love dart" som de sticker in i kroppen på varandra..? Kan någon reda ut det här, please? Jag känner att jag börjar få mer insikt i sniglars kärleksliv än vad jag någonsin önskat, men kanske det kan vara positivt rent terapeutiskt att reda ut detta direkt, så jag kan lägga detta trauma bakom mig sen. Tack på förhand.

Puh.
 
Om du kan så kolla när snäckor äter, SJUKT häftigt (imho).
Skickar dig gärna en länk till min insta där mina käkar sallad.
 
Alltså så otroligt konstigt att jag efter att ha läst den här tråden igår eftermiddag gick ut genom dörren, sneglade ner på muren vid trädgården och såg två vinbergssnäckor göra EXAKT det som beskrivs i TS :eek: Jag har aldrig sett något liknande förut, och så bara VAR det där!

Eventuellt var jag lite extra uppmärksam på just snäckor i min omgivning p.g.a denna tråd, men det kändes verkligen som att de satt på första parkett och visade upp sig.

Det kanske är en komplott? En revolution? En snigelzombieinvasion på gång? :nailbiting:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp