Bukefalos 28 år!

Bukefalos 16 år på internet

14 maj 1996 lades mina första webb-sidor ut på internet. Till att börja med hade de ingen egen domän, men sedan fick de domänen stallet.com, de senaste ca 11 åren har de hetat Bukefalos.com

Ibland är allt bra och frid och fröjd, ibland är det mer kaotiskt.
Förra veckans krascher var lite jobbiga även om det har funnits värre tillfällen. Dock var det ganska länge sedan vi råkade ut för så pass lång nedtid för sidan.

Att använda Bukefalos Facebook-sida för att informera om vad som händer när servern av någon anledning är nere tycker jag har fungerat bra.
Om någon vill veta lite mer om vad som hände kan ni leta fram det där:
http://www.facebook.com/bukefaloscom

Jag har under en längre period funderat på att byta servrar då dessa som jag använder nu har varit igång i över fem år. Tyvärr funderade jag lite för länge denna gång. Förhoppningsvis kan ett serverbyte genomföras under sommaren, förhoppningsvis kan det även innebära att sidorna blir aningens snabbare.

Jag har många gånger pratat om att snart är det dags att byta forumsystem, till ett modernare. Jag tror jag skall sluta prata om det för det händer så mycket runt olika forumprogramvaror, eller kanske snarare, det händer för lite.
Det får väl bli en glad överraskning när/om det händer i år.

Jag ser dock fram emot ett antal förbättringar av sidorna även om det inte blir något nytt forumsystem.

Ni som vill läsa lite mer om vad som hänt genom åren kan ta en titt på det jag skrev för ett år sedan:
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1103232

Jag vill slutligen rikta ett stort tack till alla användare som varit här i 16 år, ni andra skall också ha tack, framförallt alla som försökte hålla en positiv stämning och hejade på när jag arbetade med att få igång Bukefalos igen.

Som alltid skall moderatorerna tackas en massa för allt jobb de lägger ned på att hålla sidorna trevliga och enligt uppsatta regler.
 
Sv: Bukefalos 16 år på internet

Jag reagerade direkt på namnet och tänkte att det där verkar vara någon bekant! Är vi nära släkt?! Hur kom det sig att du startade upp det här?
 
Sv: Bukefalos 16 år på internet

Våren -98 hittade jag till stallet.com och har aldrig ångrat att jag gick med här...:D
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
1
· Visningar
269
Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 572
Senast: Nahar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Idag för 25 år sedan lades dessa sidor som numera heter Bukefalos.se för första gången ut på internet. Det har för det mesta varit...
Svar
5
· Visningar
21 990
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Om en månad fyller denna sida 25 år. Genom åren har det ibland sagts att det var bättre förr, att användare var trevligare förr. Jag...
2
Svar
23
· Visningar
3 186
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp