Hur utfodrar man vetekli i pellets form

SveaWe

Trådstartare
Hej! Jag har köpt vetekli till min häst. Det fanns bara i pellets form. Jag har försökt få fram hur man utfodrar detta men får delsvärre inte fram något. Därför undrar jag, hur utfodrar man vetekli i pellets form? Ska man låta de svälla upp?

Jag har för mej att vetekli alltid ska blötläggas till häst?
Men det kanske var inte så mycket för att det svällde en massa utan för att det dammade väldigt mycket annars?

Men jag hade för säkerhetsskull lagt det i blöt sålänge, om jag inte hittat info om att det inte behövs.

Hej! Jag har köpt vetekli till min häst. Det fanns bara i pellets form. Jag har försökt få fram hur man utfodrar detta men får delsvärre inte fram något. Därför undrar jag, hur utfodrar man vetekli i pellets form? Ska man låta de svälla upp?
På Granngårdens hemsida står det i produktinformation ”Vetekli Pellets går utmärkt att blöta, precis som vanlig vetekli.”

Tolkar det som att det inte behövs, men går bra att blöta om man vill.

https://www.granngarden.se/foderrav...rbdCugJpayxwBumT0IquBhI2oAhI7W6SOgLTWWLPgBCSu

Jag ger pelleterad vetekli och blöter det inte. Det går att blöta men är inte nödvändigt

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
1 958
Senast: tanten
·
Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
827
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
680
Senast: WildHorse
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
710
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Husky från USA, tips och råd m.m
  • Uppdateringstråd 31