Bukehundar Dalarna!

Rouise

Trådstartare
Det finns för så många län nu så varför inte i dalarna? :)

vi kan väll presentera oss själva och våra hundar och så tycker jag att det vore roligt att ha en buke promenad/träning framöver :)

Jag heter camilla och jag fyller 18 iår. jag har en amristik som heter Bella och är 4 år. Vi tävlar i lydnad 1 nu, men tränar även agility och freestyle. ibland provar vi på ett spår då och då.

Bella fick jag i födelsedags present när jag fyllde 17. hon var min redan innan men jag fick skriva på ägarbytet på min födelsedag :) det bästa present jag någonsin fått.

Och så här ser vi ut :)
26441936.jpg

Sv: Bukehundar Dalarna!

Ninni heter jag, och fyller 21.
Har Balder gemensamt med pojkvännen (han som står som ägare).
Han är en rottweiler på snart 19 månader.
Väldigt stor i kroppen, men väldigt liten i huvudet.
Blir en del aktiviteter och lite lätt spår i skogen, och ska snart införskaffa en WP-sele åt honom.
Har även planer på att testa vad han tycker om agility i sommar.
ajp20x.jpg

Jag själv bor i Smedjebacken, men pojkvännen och hunden bor i Falun.

Va kul med dalabo :)

Delvis knapp

glömde berätta va jag bor :)
Jag bo fortfarande hemma hos föräldrarna i Borlänge. Mamma Har 4 hundar och jag 1. så det ä fullt hus här. Alla amisar och alla släkt med varandra :)

Hejsan
Kul med lite masfolk här inne :D

Jag kommer från sälen, men bor i rättvik.
Jag har 2 beaglar. (förhoppningsvis en beardedcollie snart också!)

Vi håller mycket på med Jakt, spår agility, en del lydnad men mest utställningar.

Då kanske någon av er ska på utställningen i rättvik på söndag?? =)

Här är Ådi (snart 2 år) och jag... :p

Här är Kaxa (snart 5 år) min omplaceringstik.

Jag, sambo och son bor i Falun med Aida våran schäfertjej 3,5 år gammal.
IMG_2513.jpg

IMG_2065.jpg

Enda bra bilderna jag har:rofl:

Hon är min och mammas från början men hon flyttade med mig när jag flyttade ihop med sambon. Hon är verkligen husses flicka!

ÅH! vilken härlig bild! kastar hon sig ner på backen eller vad gör hon?? :P

Lisa 23årig borlängebo.
Har två Vita Herdehundar Beya som blir 3 i april och Troja som nyss blivit 7mån.
Beya har jag ställt en del men hon har en del brister och så tycker hon att det är urtråkigt så det har vi gett upp. Håller på en del med lydnad men det är spår som är hennes passion.
Troja kommer ställas ut aktivt och dessutom kommer vi börja tävla lydnad. Kommer även spåra med henne.

DuploBit! Vi kommer till rättvik imorgon!! Håll utkik i VH-ringen!

((Har glömt hur man får in en bild här....?))

Lisa 23årig borlängebo.
Har två Vita Herdehundar Beya som blir 3 i april och Troja som nyss blivit 7mån.
Beya har jag ställt en del men hon har en del brister och så tycker hon att det är urtråkigt så det har vi gett upp. Håller på en del med lydnad men det är spår som är hennes passion.
Troja kommer ställas ut aktivt och dessutom kommer vi börja tävla lydnad. Kommer även spåra med henne.

DuploBit! Vi kommer till rättvik imorgon!! Håll utkik i VH-ringen!

((Har glömt hur man får in en bild här....?))

Hejsan!!

Ja! jag vad vid eran ring. Min vänn ställde sina tikar som blev 1:a och 2:a bästa tik. (den som blev 2:a är den jag pratat med dig om tidigare)

Min tjej blev BIR (kors i taket) min pojke som brukar ro hem allt fick inte ens HP för han va i för bra kondition efter jaktsäsongen. Sen så blev hon BIG:2 :D

vilken var dudå?? =) jag hade full koll ;)

Aha! Jag var ut i valpklassen, min blev andra bästa tik idag även fast domaren hade svårt att bestämma sig, vi föll på att den andra var snäppet vitare.. Våran dagsform var inte på topp heller. Sedan ställde jag även den tik som kom 4 (personlign har jag svårt att fatta att hon inte blev bättre plac) i vuxenklass. Har aldrig träffat den hunden tidigare men de behövde hjälp att ställa + att det var en faster till min valp:D
Grattis till jättefint resultat!!

Bodde nyligen i Falun sedan flera år där jag även är född. Bor nu utanför Falun i en by med min man och våra två hundar, en schäfer och en långhårig tax.
Uppvuxen med polishundar så schäfern blev ett rätt självklart val. Sen ville vi ha en till hund att arbeta med men en mindre och då blev det en taxherre (båda omplaceringar)

Aha! Jag var ut i valpklassen, min blev andra bästa tik idag även fast domaren hade svårt att bestämma sig, vi föll på att den andra var snäppet vitare.. Våran dagsform var inte på topp heller. Sedan ställde jag även den tik som kom 4 (personlign har jag svårt att fatta att hon inte blev bättre plac) i vuxenklass. Har aldrig träffat den hunden tidigare men de behövde hjälp att ställa + att det var en faster till min valp:DGrattis till jättefint resultat!!

Ok, då var det dig jag såg! =)
Jag trodde att din eller den som vann skulle vinna. De båda korthåren som blev 2 och 3 (som rykte ihop i ringen/kastade sig efter varandra) är inte riktigt i min smak, plus att de inte kan visa sig. Sen trodde jag att tiken som vann skulle vinna över hanen, men det föll på gången. (en släpande tass eller vad det var).
Tycker att de lite mer långhåriga är snäppet finare =)

Vilken hund menar du? den jag syftade på att vi pratat om tidigare??

*kl*

Borlängebo 26år. 3-årig Finsk Lapphund från Malungsfors.
Ställde ut en del som valp men fina resultat men växte och fick lite "småfel" så tröttnade lite :crazy:
Nu får han mest följa med till stallet och ut och springa lite med pålle och matte emellanåt :)

Här är vi:
DSCF0982.jpg

Zack30.jpg

DSCF1537.jpg

Vore skoj med en bukepromenad någon gång :bump:

ja! håller med ovanstående!
bukepromenad :D

** KL **

Jag måste berätta för någon! håller på att sprängas av lycka, för jag ska skaffa mig en beardis!!!
Har pratat med uppfödarna och det verkar som om drömmen om en riktig showhund kommer att gå i uppfyllelse!
:bump:

ja! håller med ovanstående!
bukepromenad :D

** KL **

Jag måste berätta för någon! håller på att sprängas av lycka, för jag ska skaffa mig en beardis!!!
Har pratat med uppfödarna och det verkar som om drömmen om en riktig showhund kommer att gå i uppfyllelse!
:bump:

Va kul :D alltid spännande med ny hund och ny ras speciellt :D

Va kul :D alltid spännande med ny hund och ny ras speciellt :D

ja, det är det som gör mig så glad och förväntansfull =)

Jag behöver inte oroa mig varje helg då husse ska ut och jaga (för tåg/väg/varg) att jag inte ska få hem nån av mina små. Sen så är det lite lättare att träna och sen så kan man få lite mer cred. på utställning då det är svårt att nå någonvart med beagle just i utställningsringen (väldigt hårda champ. reger)

Men en gad och galen beardis + det efterängtade pysslandet!!! :idea:

*ni skulle se mig när jag sitter där på golvet, utan resultat med en sur min försöker borsta mina beaglar...* :cry:

ja, och jag bor i rättvik, det är en ganska kort bilresa + har en vän från blg här i rättvik med en blandis och en golden som jag kan ta med mig :P

Hur får man in bilder?
Är gärna med på en buke-promenad.
DuploBit: du har PM så vi slipper kapa tråden:D

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, jag ligger här sjuk och tänker att jag lika gärna kan skriva lite för att kanske få lite nya infallsvinklar eller ideer om vad som...
Svar
1
· Visningar
1 619
Senast: stintans
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Fri tillgång på torrfoder?
  • Kattbilder #10