Bukes fotoutmaning!

Här blir det faktiskt en dålig mobilbild, men så får det bli när helgen visar sig ha färre dagar än jag trodde!

Vårkänslor = sugen på att fixa och dona. Detta ska bli ett vardagsrumsbord :)
11026251_10155351434155061_1699266827106837147_n.jpg
Fint med rörelseoskärpan!
 
Jag är med igen :D

Fotad idag. Tycker att framför allt ljuset bara skriker "vååår!".

dsc_0108_54fc9d019606ee7e8fa24d28.png


Det negativa med en svart katt är att man ser så väl när han är... Dammig. Alltså. Hur lyckas ens en katt bli dammig!?
Ljuset och vårdammet i pälsen ;) :love: Det är nåt med vårsol som gör att det syns mycket mer! :D
 
Haha eller hur! Han ser alltid sjukt dammig ut på våren :D
Vi hade en svart utekatt som alltid rullade sig på stenplattorna så snart vårsolen hade värmt upp dem. Där kan vi snacka skitig katt! :D Men det är nåt speciellt med vårsolen, den är så klar på något sätt. Nästan skarp. Sommarsolen är oftast varmare i tonen.
 
Vi hade en svart utekatt som alltid rullade sig på stenplattorna så snart vårsolen hade värmt upp dem. Där kan vi snacka skitig katt! :D Men det är nåt speciellt med vårsolen, den är så klar på något sätt. Nästan skarp. Sommarsolen är oftast varmare i tonen.
Minimorsan brukade rulla sig i öppna spisen när vi hade en sådan... Hon är kritvit i vanliga fall. Vet inte om hon ville kamouflera sig eller något? :D Och ja, vårsolen är verkligen speciell. Det spelar ingen roll vad man har för motiv - det är ändå stor skillnad på ljuset om det är vår, vinter, sommar eller höst.
 
Minimorsan brukade rulla sig i öppna spisen när vi hade en sådan... Hon är kritvit i vanliga fall. Vet inte om hon ville kamouflera sig eller något? :D Och ja, vårsolen är verkligen speciell. Det spelar ingen roll vad man har för motiv - det är ändå stor skillnad på ljuset om det är vår, vinter, sommar eller höst.
Asg! :rofl: Vilken hit med vit katt i aska!

Nu gav du mig en motividé. Att fota samma sak, samma tidpunkt på dygnet, varje månad i ett år! Frågan är bara vad...?
 
Asg! :rofl: Vilken hit med vit katt i aska!

Nu gav du mig en motividé. Att fota samma sak, samma tidpunkt på dygnet, varje månad i ett år! Frågan är bara vad...?

Om du vill vara lite originell och bara fokusera på ljusets förändringar av omgivningen och inte övriga vädrets påverkan, så skulle jag välja en miljö dit ljuset når men som ändå är skyddad. Kanske något motiv i ett fönster eller så. För fotar du till exempel en cykel som alltid står på samma plats året runt - så är den ju översnöad på vintern, kommer fram i tö, överväxt och full med spindelväv på sommaren osv. Då är det ju det man tänker på när man förevigar årstiderna, och inte just ljuset.
 
Om du vill vara lite originell och bara fokusera på ljusets förändringar av omgivningen och inte övriga vädrets påverkan, så skulle jag välja en miljö dit ljuset når men som ändå är skyddad. Kanske något motiv i ett fönster eller så. För fotar du till exempel en cykel som alltid står på samma plats året runt - så är den ju översnöad på vintern, kommer fram i tö, överväxt och full med spindelväv på sommaren osv. Då är det ju det man tänker på när man förevigar årstiderna, och inte just ljuset.
Jag tänkte nog både ljus och årstid liksom ;) funderar på någon staty eller nåt sånt. Ska nog klura på karamellen! :)
 
Jag tänkte nog både ljus och årstid liksom ;) funderar på någon staty eller nåt sånt. Ska nog klura på karamellen! :)
Jag har funderat på något liknande - vi har en kyrka som vi ser hemifrån (ja, egentligen ser vi tre stycken, men en som är lite närmare). Den har jag funderat på att fota vid bestämda tillfällen.
 
Apropå mammas växthus tänkte jag övertala henne till en blogg då, och då måste jag ju ta bilder åt henne, såklart! Vilket innebär ett macroobjektiv, eller hur?! :angel: :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Min sambo mår dåligt av hunden

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp