• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare jojjogalopp
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 883
J

jojjogalopp

grannens varmblod 19år har hafft någott konstigt på kroppen nu ett tag,
Hon började få en stor bula mellan tuttarna sen längre fram kom det fler även på magen på sidan,
tog ut vetrinär han tog blodprov och rakade av hår och skickade in det,
han sa även att han har alldrig sett någott liknande.
har givit hästen medecin men svarar inte på den.

vetri ringde i dag inget visade sig på proverna och vet inte vad man ska göra,

ägaren vill inte forsätta och leta felet som hon e 19år och vill inte bara ha en häst att borsta på.
hästen har varitt så här från sommras:crazy:

Sv: bulor

våran varmblods travare har också underlika bulor på buken, olika veterinärer har kollat men dom vet inte vad det är.
bulorna är torra utpå men ganska så mjuka.
hon verkar inte ha ont av dom förutom på sommaren då hon blir myggbiten på dom.
men då blir hon känsligare över hela kroppen i allmänhet så det är inget annorlunda.

vad gav veternären för medecin till hästen och vad trodde h*n att det var för något??

Sv: bulor

dessa bulor har hon hafft från somras, hon har ont man kan inte borsta eller rida då markerar hon hårt,hästen fick antiflamatorisk mm
vetrinär,vet ej vad det var har alldrig set någott liknande. dessa bulor är stora hon är en snäll häst synd att man inte kan få reda på vad det kan vara,mitt sto hadde bulor av mygg i sommras men dessa är enorma inte som myggbett mm
undrar om någon har bilder att sätta ut som man kan jämföra med.
alltså dem började från juvret sen under magen sedan på sidag av magen,:crazy:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 836
Senast: Freazer
·
Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och... 15 16 17
Svar
335
· Visningar
47 272
Senast: Efwa
·
J
Hästvård Hej i förgår när jag gick ut i stallet så va min häst ute i hagen,Och då såg jag att hon stog och sparkade men vänster bakben ungefär...
Svar
4
· Visningar
919
Senast: Maria189
·
Hästvård Vi har en ponny som är en riktig surpuppa. Vi har haft honom lite mer än ett år och nu under slutet av hösten upplever vi att han har...
Svar
14
· Visningar
1 813
Senast: Hannah0407
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)

Hästrelaterat

Tillbaka