Bunkerläkaren

I ett gammalt kompisgäng talade vi om personer med ett hål i sin personlighet.

Fullt normala människor med normal begåvning som när det kom till en viss sak hade ett stort hål i hjärnan. Som t.ex vad gällde moral, mitt och ditt eller pengar. Allt annat var helt normalt men just den punkten var ett bottenlöst intet.

JAg har genom åren sett flera sådana personer men den där läkaren toppar allt jag hört om. Snacka om slukhål i huvudet.
 
För det första är det ju en så absurd historia att man inte begriper den. Måste vara en ytterligt sjuk person.

För det andra, lite OT men tråden börjar dra sig ditåt: Om man ska tro pressen begås de flesta brotten i Sverige av läkare, lärare, advokater och poliser. Samt en och annan riksdagsman. Har någon läst en rubrik i stilen: "Här höll bilmekanikern XXX fången" eller "Rörmokare lurade åldringar" eller så? Vad ska vi tro, är dessa yrkesgrupper hederligare än de förstnämnda?
Nä, det där bygger förstås på en värdering. Oftast benämns någon med sitt yrke när det liksom anses mer oväntat att hen begår ett brott. Om brottet inte har anknytning till jobbet borde det egentligen inte vara relevant.
 
I ett gammalt kompisgäng talade vi om personer med ett hål i sin personlighet.

Fullt normala människor med normal begåvning som när det kom till en viss sak hade ett stort hål i hjärnan. Som t.ex vad gällde moral, mitt och ditt eller pengar. Allt annat var helt normalt men just den punkten var ett bottenlöst intet.

JAg har genom åren sett flera sådana personer men den där läkaren toppar allt jag hört om. Snacka om slukhål i huvudet.
Slukhål i huvudet :up:
 
Jag kan se en viss relevans vad det gäller hans yrke i och med att han har använt sina medicinska kunskaper för att 'hantera' henne.

Tycker för övrigt att hela historien är så obegripligt jävla obehaglig. Vilken satans galning. Och stackars stackars kvinna.
 
Nä, det där bygger förstås på en värdering. Oftast benämns någon med sitt yrke när det liksom anses mer oväntat att hen begår ett brott. Om brottet inte har anknytning till jobbet borde det egentligen inte vara relevant.

Om det är en ryttarinna som begått ett mord är det tydligen också mycket intressant för allmänheten. Efter att ha sträckglott på Making a murderer hela helgen, så har min hjärna fått en överdos av brutala brottmål och bisarra människor så som bunkerläkaren nu. Samt bisarra jurister. Överväger en alternativ karriär som trädgårdsmästare eller konditor. :crazy:
 
Innan någon undrar - nej, jag har aldrig jobbat ihop med eller ens träffat honom.

Jaha, varför skulle någon ens tro det? :confused: Finns väldigt många läkare här i Sverige. Läkarna på min arbetsplats har inte ens haft en tanke på att påpeka att de inte jobbat med honom.
 
Senast ändrad:
Han behöver ju inte vara särskilt smart bara för att han är intelligent... Så tänker jag. Fin gräns mellan intelligens och vansinne. Etc etc etc.

Ruskigt obehaglig läsning om "fritzl"-nisse!
 
Lustigt sammanträffande att jag precis kollat på filmen Room. Den är baserad på boken Inlåsta, som i sig är inspirerad av verkliga händelser.

Där är kvinnan inlåst i 7 år i ett ombyggt skjul på tomten. Kanske var han inspirerad av andra? Finns ju flertalet män som hållit kvinnor/barn inlåsta i långa perioder. Män från alla samhällsklasser.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp